Talijanska vlada u srijedu je dala konačno odobrenje za izgradnju mosta koji bi, kada bude dovršen, postao najduži na svijetu s jednim rasponom. Konstrukcija duga 3,7 kilometara trebala bi premostiti Mesinski tjesnac i prvi put izravno spojiti Siciliju s kopnom.
Vlada premijerke Giorgie Meloni u proračunu je već rezervirala 13,5 milijardi eura za most i prateću infrastrukturu, raspoređenih tijekom idućih deset godina. Prema planu tvrtke Messina Strait Company, završetak radova predviđen je za 2032. godinu.
Natječaj za gradnju osvojio je konzorcij Eurolink predvođen talijanskim građevinskim divom Webuild, uz španjolsku grupaciju Sacyr i japansku kompaniju IHI. Uprava Messina Strait Company najavila je da odobrenje otvara put preliminarnim radovima, uključujući arheološka i geološka istraživanja te otkup zemljišta.
Projekt, međutim, izaziva žestoke polemike. Stručnjaci upozoravaju da se most gradi u seizmički aktivnom području, dok ekološke udruge strahuju od nepovratne štete za lokalni ekosustav i o tome su već podnijele pritužbu Europskoj uniji. Dodatno zabrinjava mogućnost probijanja troškova i infiltracije mafije u unosne građevinske ugovore.
S druge strane, pobornici vjeruju da će brza cestovna i željeznička veza donijeti prijeko potreban gospodarski poticaj siromašnijem jugu Italije. Webuild procjenjuje da bi izgradnja mogla otvoriti više od 100 000 radnih mjesta.
Dok se prve bušilice pripremaju za dolazak na obalu, Italija se još jednom nalazi rastrgana između obećanja infrastrukturnog preporoda i dugog popisa upozorenja znanstvenika i aktivista.