Na gradilištu kompleksa Zapadna Žabica u Rijeci radi se punom parom: dizalice se izmjenjuju nad čeličnom konstrukcijom, kamioni miješalice dovoze beton, a oko stotinu radnika paralelno montira metalne nosače i lijva betonske ploče. Iako se donedavno najavljivalo da će autobusni kolodvor biti gotov do kraja 2025., nadzorni inženjer Slobodan Štrbac sada procjenjuje kako će se vrpca rezati tek sredinom 2026.
Glavni razlog pomicanja roka je zahtjevno premještanje podzemnog koridora instalacija sa sjeverne strane budućeg kompleksa. Taj zahvat od početka je označen kao jedan od najsloženijih elemenata čitave investicije vrijedne oko 70 milijuna eura.
Projekt arhitektonskog studija 3LHD predviđa šest katova i prizemlje s kombinacijom autobusnog terminala, trgovačko-poslovnih sadržaja i jedne od najvećih javnih garaža u Hrvatskoj.
Ključne brojke: • 14 perona bit će smješteno na prvom katu terminala. • 860 parkirnih mjesta planirano je u javnoj garaži, od čega 150 po povlaštenoj cijeni za stanovnike i poduzetnike iz centra grada. • Oko 8.000 m² bruto površine rezervirano je za trgovačke i poslovne prostore.
Pristup autobusnom kolodvoru omogućit će produžetak Ulice Riva između lučkog područja i južne fasade kompleksa. Građevinska dozvola za novu prometnicu već je ishođena, a u tijeku su dogovori i pripreme za njezinu izgradnju.
Radovi na dubokom temeljenju završili su ovog proljeća, čime je otvoren prostor za nadzemnu fazu u kojoj se trenutačno nalaze armirano-betonski i montažni čelični radovi. Prema aktualnom hodogramu, Rijeka bi za nepune dvije godine napokon trebala dobiti suvremeni autobusni čvor kakav se planira i najavljuje više od desetljeća.