Gradska skupština Zagreba u četvrtak bi trebala odlučiti o izmjenama i dopunama Odluke o donošenju Prostornog plana Grada Zagreba (PPGZ-a), temeljnog dokumenta koji određuje razvoj cijelog administrativnog područja metropole.
Prema prijedlogu gradske uprave, ključna novost je gradnja obilazne teretne pruge Zaprešić – Horvati – Rugvica – Brckovljani. Taj će koridor, ističu u Gradu, „omogućiti veći kapacitet prometovanja teretnih vlakova iz luke Rijeka prema Budimpešti, odnosno prema slavonskom željezničkom pravcu“, ali još je važnije što će se teretne kompozicije izmaknuti iz izgrađenog urbanog tkiva.
Hrvatske željeznice planiraju prvo realizirati zapadni krak (Zaprešić – Horvati). U kombinaciji s postojećom istočnom teretnom obilaznicom to bi praktično izbacilo teški teretni promet sa središnje gradske trase, koja bi ubuduće bila rezervirana ponajprije za putničke vlakove. Time se stvaraju preduvjeti za snažnije uključivanje željeznice u gradski i prigradski prijevoz putnika, a dio plana je i izravna željeznička veza do Zračne luke Franjo Tuđman.
U paketu izmjena PPGZ-a predviđena je i južna autocestovna obilaznica te nova trasa brze ceste Popovec – Marija Bistrica – Zabok, što bi dodatno rasteretilo postojeću prometnu mrežu.
Iz Grada podsjećaju da je za ovakve zahvate izrađena Strateška studija utjecaja na okoliš te su pribavljene suglasnosti Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije te Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine. „Usvojenim izmjenama Grad Zagreb osigurava kvalitetnije planiranje prometne infrastrukture, bolju usklađenost sa zakonodavnim i stručnim okvirima te pouzdane prostorno-planské temelje za daljnji razvoj i obnovu grada“, poručuju iz gradske uprave.
Odluka je uvrštena kao prva točka dnevnog reda, a usvajanje bi označilo početak pripremnih radnji za najveću željezničku preobrazbu Zagreba u posljednjih nekoliko desetljeća.