Xiaomi je u samo sat vremena prikupio 289.000 prednarudžbi za svoj prvi električni SUV YU7, a početna cijena od 253.500 juana (oko 35.000 dolara) stavlja ga izravno nasuprot Teslinu Modelu Y, koji u Kini starta s 263.500 juana.
YU7 dolazi u tri izvedbe.
• YU7 Standard – jedan motor, 235 kW, 0–100 km/h za 5,88 s, doseg 833 km (CLTC)
• YU7 Pro – dva motora, snaga nije objavljena, ali viša od Standarda
• YU7 Max – dva motora, 508 kW, 0–100 km/h za 3,23 s, doseg 760 km (CLTC)
Sva tri modela koriste 800-voltni sustav punjenja koji, prema Xiaomiju, omogućuje punjenje baterije od 10 do 80 posto za 12 minuta ili dodavanje 620 km dosega u 15 minuta.
Rani interes nadmašio je i prošlogodišnji hit SU7, za koji je tvrtka u godinu dana isporučila više od 250.000 primjeraka. Ako se trend nastavi, YU7 bi trebao pogurati ukupnu prodaju na najmanje 350.000 vozila ove godine, zbog čega je dionica Xiaomija skočila.
Tesla u međuvremenu kasni s obećanim jeftinijim modelom, a njezin Cybertruck pokazuje slabiju konverziju rezervacija u stvarne prodaje – manje od 50.000 vozila na više od milijun prijava. Kontrast s Xiaomijem sugerira zaokret na kineskom tržištu, gdje kupci u sve većem broju biraju domaće marke.
Povezan ekosustav
YU7 pokreće HyperOS, identičan sučelju Xiaomijevih pametnih telefona. Vozači mogu daljinski aktivirati robotski usisavač, provjeriti kućne kamere ili pripremiti klimatizaciju automobila prije polaska. Devet magnetskih nosača omogućuje montažu kamera, dodatnih fizičkih tipki ili punjača za mobitele, a tu je i opcijska 4K kamera na kardanskom ovjesu za videopozive u pokretu.
Infotainment uključuje 16,1-inčni zaslon; Apple CarPlay može se prikazati kao widget, dok se Apple Music i aplikacija za Apple Watch ugrađuju izravno u sustav. Ultra-wideband otključavanje radi i s iPhoneom.
Sigurnost i vožnja
Za pomoć vozaču zadužen je lidar, 11 HD kamera, 12 ultrazvučnih senzora i Nvidia Drive AGX Thor računalna platforma s 700 TOPS-a računske snage. Iako Xiaomijev sustav nosi naziv „autopilot”, tvrtka nakon ovogodišnje smrtonosne nesreće modela SU7 izbjegava bombastične tvrdnje o potpunoj autonomiji.
Globalni planovi
Kineski tehnološki div najavio je otvaranje 10.000 Mi Home trgovina u inozemstvu do 2030. godine te namjeru izvoza automobila od 2027. Nakon što je prototip SU7 Ultra na Nürburgringu spustio vrijeme kruga na 6:22,091 – treće najbrže u povijesti staze – Xiaomi poručuje da može konkurirati i u performansama i u cijeni.
Ako prednarudžbe postanu isporuke, YU7 bi mogao biti novi udar na zapadne proizvođače, dok Elon Musk još traži način da ispuni vlastito obećanje o pristupačnijem Teslinu modelu.