Najveći europski proizvođač automobila Volkswagen pri kraju je pregovora o posebnom carinskom aranžmanu sa Sjedinjenim Državama, izjavio je izvršni direktor Oliver Blume na sajmu u Münchenu. Grupa, u čijem su portfelju i marke Audi, Seat i Porsche, navodi da su carine koje je Washington uveo u travnju već stajale tvrtku „više milijardi eura”.
Trenutačna stopa od 27,5 % na europske automobile i dijelove trebala bi pasti na 15 %, no Blume upozorava da bi i to „i dalje predstavljalo opterećenje za Volkswagen Group”. Kako bi osigurala dodatno olakšanje, kompanija nudi „masivna” ulaganja u SAD-u, uključujući mogućnost lokalne proizvodnje Audija i većeg izvoza iz američkih tvornica.
„Ne sviđa nam se asimetričan sporazum između SAD-a i EU jer narušava tržišno natjecanje u Europi. Računamo na to da će naša ponuda velikih ulaganja u SAD dobiti potporu američke vlade i da ćemo brzo postići rješenje”, rekao je Blume.
Porsche pod dvostrukim pritiskom Luksuzni brend Porsche, koji se gotovo u cijelosti proizvodi u Njemačkoj, posebno je izložen carinskim nametima. Blume opisuje situaciju kao „sendvič” između visokih carina i slabe potražnje u Kini, što dodatno pritišće financijske rezultate grupe.
Električni adut za masovno tržište Na istom sajmu Volkswagen je predstavio koncept malog električnog automobila, ciljajući osvajanje petine europskog tržišta kompaktnih električnih vozila. „Ovi modeli počivaju na jednoj ideji: elektromobilnost za sve, po pristupačnoj cijeni i uz profitabilnost”, poručio je Blume.
Odjeci u industriji Trgovinski rat Sjedinjenih Država odjekuje cijelom auto-industrijom. BMW planira za 2026. kinesku verziju svog SUV-a iX3 s lokaliziranim softverom, dok je britanski Lotus najavio ukidanje 550 radnih mjesta, dijelom zbog neizvjesnosti oko carina. Jaguar Land Rover također će smanjiti do 500 upravljačkih pozicija nakon pada prodaje koji povezuje s istim američkim mjerama i nedavnim kibernetičkim napadom.