Nedaleko od središta Vinkovaca, na travnatoj pisti Aerodroma Sopot, već se tri desetljeća čuje zvuk propelera. Zrakoplovni klub Vrabac, osnovan ratne 1992., prerastao je iz skromnog hangara s jednim motornim zmajem u, kako tvrdi voditelj škole Milan Mravinac, „najveću školu te vrste u Hrvatskoj”.
Mravinac, profesionalni pilot koji se klubu priključio 1994. nakon godina aviotaksi prijevoza po Europi, i danas je glavni instruktor. „Mi ovdje djelujemo više od trideset godina”, podsjeća i priznaje da ga i dalje iznenadi pitanje „Zar Vinkovci imaju aerodrom?”.
Polaznika, međutim, ne nedostaje. U Sopot stižu entuzijasti iz Pule, Petrinje, Zagreba, pa i iz Bosne i Hercegovine te Slovenije, dok je kandidata iz Vukovarsko-srijemske županije – najmanje. Nastava je od pandemije potpuno online: devet predmeta, 60 sati teorije, predavači iz Zagreba, Croatia Airlinesa i struke. Taj dio košta 600 eura.
Praktični dio – najmanje 31 sat letenja po 140 eura – odrađuje se na sopotskoj pisti u lakim sportskim avionima, otpornijima na slavonske vjetrove od nekadašnjih motornim zmajeva. Nakon završnog ispita kandidati dobivaju pilotsku dozvolu, a Mravinac savjetuje: „Ne mora svatko kupiti avion. Možete se udružiti, koristiti klupski zrakoplov ili ga unajmiti. Najvažnije je ostati u zraku.”
Jedan od sanjara u kokpitu je i Mario Živković, informatičar koji živi u Švicarskoj. „To je jedinstven doživljaj, nešto što ne možeš usporediti ni s čim drugim”, kaže, već na polovini obuke.
Prošle je jeseni u Gradskoj knjižnici i čitaonici predstavljena luksuzno opremljena monografija „Vinkovački Vrabac/Zrakoplovni klub Vrabac Vinkovci”. Autor Ante Miljak i suradnici bilježe povijest kluba, ali i nude zračne fotografije grada kako bi – kako je rekao Miljak – „privukli mlade da se bave letenjem”.
Dok neki Vinkovčani tek otkrivaju da njihovo naselje ima aerodrom, svaku vedru subotu na nebu iznad Sopota već se režu novi putovi. Jer, kako u klubu vole reći, tko je jednom osjetio Slavoniju s visine, teško se vraća na zemlju.