Nakon što je prije dva desetljeća pohodila Eurosong, a potom se preselila na jazz akademije u Den Haagu i Londonu, Vesna Pisarović nastavlja iznenađivati. Novi album „Poravna”, objavljen za PDV Records, donosi 11 sevdalinki izvedenih u neo-folk noir stilu koji spaja tradiciju s avangardom.
Vokalnu hrabrost Pisarović podupire berlinska postava slobodnih jazzera: Axel Dörner (truba), Tony Buck (bubnjevi), Greg Cohen (kontrabas) i Noël Akchoté (gitara). Materijal je snimljen uživo u studiju u Berlinu te tijekom dodatne sesije u zagrebačkom SoundBricku.
U najupečatljivijim trenucima album se ogoli do glasa i jedne gitare („Dunjaluče, golem ti si”; „Zmaj prileti s Bosne na Dunavo”), dok „Vrbas voda nosila jablana” pomiče granice vokalne ekspresije. Zaključna „Dvi' planine viš' Travnika grada”, u formi dueta kontrabasa i glasa, potvrđuje da sevdah može funkcionirati i kao minimalistička improvizacija.
„Poravna” nastavlja put zacrtan prethodnom pločom „Naša velika pjesmarica”, nominiranom za Porin 2018., ali mijenja žanr; umjesto jugoslavenskih šlagera sada su u fokusu bosanske sevdalinke. Kritika album već uspoređuje s prošlogodišnjim etnografskim istraživanjem Dunija „Bilo je sada”.
Pisarović je posljednjih godina punila Arenu Zagreb i Dom sportova s pop repertoarom, a novim izdanjem pokazuje kako se „narodnjak” može odmaknuti od novokomponirane forme i pretvoriti u umjetnički eksperiment. Britanski glazbenik David Sylvian hvali je riječima: „Inspirativno je vidjeti nekoga kako odrasta pred očima javnosti… i stvori hibridno djelo toliko izuzetne naravi.”
„Poravna” je beskompromisan dokaz da sevdah, u rukama otvorenih izvođača, jednako pripada svjetskim jazz klubovima kao i balkanskim kafanama.