Publika u Washingtonu masovno zaobilazi John F. Kennedy Center for the Performing Arts otkako je krajem zime čelno mjesto ustanove preuzeo Donald Trump. Prema internim podacima na koje se pozivaju zaposlenici centra, prodaja pretplatničkih paketa do sada je potonula za oko 50 %, odnosno 1,6 milijuna dolara u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Najalarmantniji je primjer nadolazećeg gostovanja uglednog Stuttgartskog baleta: za listopadske izvedbe u glavnoj opernoj dvorani trenutačno je rezervirano tek između 4 i 19 % sjedala, što znači da bi ansambl mogao nastupati pred više od 80 % praznih stolica. Nije stoga sigurno hoće li njemačka trupa uopće doputovati, upozoravaju diplomatski izvori. Još lošije stoji suvremena skupina BodyTraffic iz Los Angelesa – njihove dvije večeri u manjem Eisenhower Theatreu popunjene su samo 12 %.
„Publika glasuje nogama”, kaže jedan od djelatnika centra koji je zamolio anonimnost zbog straha od odmazde novog vodstva. Atmosfera u zakulisju dodatno se zaoštrila prošloga tjedna, kada je privremeni ravnatelj Richard Grenell otpustio cijeli plesni programerski tim i doveo Stephena Nakagawu, bivšeg člana Washington Balleta koji se sam opisuje kao „Maga plesač” i protivnik, kako tvrdi, „radikalnih ljevičarskih ideologija” u baletu.
Nakagawa se uklapa u Trumpovu ambiciju da Kennedy Center pretvori u „ne-woke” kulturno odredište. Ideja preimenovanja ustanove u čast novog predsjednika upravnog odbora dodatno je razljutila dio publike, a revolt je već rezultirao bojkotom: najmanje deset članova sjevernoameričke turneje mjuzikla „Les Misérables” odbilo je nastupiti 11. lipnja, upravo zbog Trumpove nazočnosti u gledalištu.
Financijska i reputacijska šteta raste. Pretplate su, prema istom dokumentu, u padu još od lipnja, kada je zabilježen minus od 36 % u odnosu na 2024. U prosincu bi se, unatoč svemu, trebao održati tradicionalni gala-događaj dodjele nagrada za životno djelo, a Trump je najavio da će ga „nevoljko” voditi osobno.
Iz Kennedy Centra zasad nema službenoga komentara na dramatičan odliv publike ni na kritike zbog naglog zaokreta u programskoj politici.