Rujanski promet pokazuje jasnu razliku među vrstama turističkog smještaja: dok se apartmani postupno prazne, hoteli su i dalje gotovo popunjeni. Prema procjenama struke, godine bi hotelijerima mogla donijeti rekordne prihode, iako su troškovi nikad viši.
Posjetitelji u Rovinju opisuju scenu nalik vrhuncu sezone. Gošća iz Njemačke ističe: „Razina usluge u Rovinju značajno je podignuta, to se, jednostavno, primijeti.” Najkvalitetniji hoteli ondje tijekom cijelog ljeta bilježe najbolju prodaju.
Direktor marketinga Maistre David Flam naglašava da su „prosječne dnevne cijene u par postotaka veće nego lani” uz blagi rast broja noćenja. Lani su hotelske cijene porasle manje od dva posto, a ove godine oko četiri posto, daleko od katastrofičnih scenarija koji su se najavljivali prije sezone.
Hrvatska udruga turizma procjenjuje da bi cijene soba iduće godine mogle rasti tek onoliko koliko bude rasla inflacija – između tri i 3,5 posto. „Hotelijeri će biti jako oprezni iako je u hotelima u špici i u dosadašnjem dijelu godine bila najveća popunjenost što znači da su gosti prihvatili cijene po kojima su se hoteli prodavali”, kaže direktor Udruge Veljko Ostojić.
No, troškovna strana priče zadaje glavobolju. Rashodi za radnu snagu skočili su 11 %, a hrana je poskupjela pet posto, najviše u Europi. „Na taj način se dovodi u pitanje ukupna profitabilnost hotelske industrije”, upozorava Ostojić te dodaje da su dobri rezultati preduvjet za nova ulaganja i veće plaće.
U Hrvatskoj novi hoteli još uvijek čine tek desetak posto ukupnih kapaciteta, premda upravo u njima sezona traje najdulje, a gosti troše najviše. Unatoč tome, prosječna dnevna potrošnja turista u zemlji iznosi 140 eura – triput manje nego u Francuskoj i gotovo dvostruko manje nego u Italiji. Razlika ukazuje na velik neiskorišteni potencijal domaćeg turizma, posebice u premium segmentu koji trenutačno drži hotelski sektor.