Nova, opsežna studija tvrtke Gong otkriva da se umjetna inteligencija iz eksperimentalnog dodatka pretvorila u ključni alat za donošenje odluka u prodaji i generiranju prihoda.
Prema analizi 7,1 milijuna prodajnih prilika u više od 3 600 kompanija te anketi među više od 3 000 rukovoditelja zaduženih za prihode u SAD-u, Ujedinjenom Kraljevstvu, Australiji i Njemačkoj:
- oko 70 % vodećih ljudi u prodaji redovito se oslanja na AI pri donošenju poslovnih odluka,
- svega 10 % ispitanih izražava nepovjerenje prema rezultatima koje generiraju algoritmi,
- tvrtke koje su umjetnu inteligenciju ugradile u središte svojih go-to-market strategija 65 % su uspješnije u povećanju postotka dobivenih poslova u odnosu na konkurente koji AI i dalje smatraju opcionalnim dodatkom.
Istodobno, istraživanje upozorava na hlađenje tržišta:
- prosječan godišnji rast prihoda pao je s 19 % u 2024. na 16 % u 2025.,
- udio prodavača koji ostvaruju zadane individualne kvote skliznuo je sa 52 % na 46 %.
Autor studije zaključuje da upravo kombinacija usporavanja rasta i sve težeg ispunjavanja kvota tjera rukovoditelje da ubrzaju prihvaćanje AI-a. Oni koji to učine, pokazuje statistika, stječu mjerljivu prednost u borbi za kupce i prihode.