Američka aplikacija za upoznavanje Tinder počela je u SAD-u uvesti obaveznu provjeru identiteta putem lica, nazvanu „Face Check”, kako bi smanjila broj lažnih profila, botova i internetskih prevaranata.
„We don’t store a picture of your face, it’s not photo recognition, it’s data points about the shape of your face that are turned into a mathematical hash”, pojasnio je Yoel Roth, voditelj odjela za povjerenje i sigurnost krovne kompanije Match Group. Sustav od korisnika traži kratki video-selfie, pretvara crte lica u šifrirani niz i provjerava poklapa li se taj „hash” s nekom već postojećom prijavom.
Ključni detalji Face Checka:
• trenutno dostupan novim korisnicima u Kaliforniji; slijede Teksas i ostale savezne države • ranije su verifikacije (selfie ili osobna iskaznica) bile dobrovoljne • razvijen u suradnji s tvrtkom FaceTec koja se bavi 3D tehnologijom „liveness” provjera • dosadašnja primjena u Kolumbiji, Kanadi, Australiji, Indiji i jugoistočnoj Aziji donijela je pad prijava „loših aktera” za 40 %
Roth tvrdi da je novi alat „značajno poboljšanje u borbi protiv masovnog stvaranja lažnih računa” jer je puno lakše nabaviti novi broj telefona nego „novo lice”. Iako je svjestan mogućih prigovora na privatnost, ističe da se u sustavu ne pohranjuje snimka lica nego samo neupotrebljivi niz podataka.
Trenutačno 98 % moderacijskih zahvata na Tinderu odnosi se na uklanjanje spam i prevarantskih računa. Tvrtka se nada da će obavezna provjera smanjiti taj teret i povećati povjerenje korisnika. Face Check za sada obuhvaća samo nove profile, no Match Group najavljuje da će iduće godine tehnologiju proširiti i na ostale aplikacije iz svojeg portfelja.
Pad vremena provedenog u aplikacijama
Od „swipe revolucije” 2012. popularnost Tindera polako slabi. Prosječno vrijeme koje milenijalci dnevno provode na aplikacijama za upoznavanje palo je s 90 minuta 2018. na 56 minuta 2024., a broj pretplatnika na Tinderu prošle se godine smanjio za 7 %. Tvrtka odgovara da sigurnosna ulaganja nisu samo „moralni imperativ, nego i poslovna nužnost” te računaju da će upravo veća sigurnost privući i zadržati korisnike.