Zagreb – Više od četrdeset godina nakon što je Hipodrom posljednji put ugostio ovako masovno okupljanje, Marko Perković Thompson u subotu je ondje okupio, prema procjenama organizatora, stotine tisuća ljudi. Publika – pretežito mlada – pjevala je uglas svaki refren, pod svjetlima impresivne rasvjete i rojeva dronova koje su priredili organizatori za, kako naglašavaju, „dosad neviđeni spektakl“.
Koncert je otvorio presjekom svojih najpoznatijih pjesama, nastavivši s novijim naslovima koji, u prepoznatljivom tonu, slave obitelj, vjeru i domovinu. U publici nije zabilježen nijedan veći incident, a policija je na terenu potvrdila da je sve proteklo mirno.
„Ovo je više od glazbenog događaja – to je demonstracija zajedništva“, ocijenio je jedan od organizatora, aludirajući na to da je Thompson godinama bio osporavan i često udaljavan s velikih pozornica. Sam pjevač, pak, nije krio emotivnost zbog, kako je rekao, „satisfakcije“ koju mu je pružila ovakva podrška.
Reakcije nisu izostale ni s druge strane političkog spektra. Autor teksta koji je obilježio naslovnicu Hrvatskog tjednika podsjetio je na riječi Rade Borić, koja se nekoć pitala „kako je moguće da toliko mladih vjeruje u Boga“, tumačeći golem odaziv kao odgovor na to pitanje. Istodobno navodi kako je koncert „digao tlak antifašistima i jugonostalgičarima“, koristeći pritom ironičan ton – među ostalim i tvrdnju da je više lijevih političara navodno završilo na hitnom prijemu zbog „koncertom izazvane aritmije“. Za takve navode, međutim, nema službene potvrde.
Kolumnist se osvrnuo i na povijesne paralele sa 1971. godinom, podsjećajući na tisuće tadašnjih „informativnih“ razgovora i zaključujući da današnja država, unatoč političkim napetostima, ipak „nije više ona komunistička milicija“. Time je naglasio razliku između vremena kad je pokazivanje nacionalnog ponosa bilo kažnjivo i današnjeg trenutka u kojem se, barem na koncertnom prostoru, slavi bez ometanja.
Premda koncert sam po sebi nije donio nove političke poruke, brojnost mladih i snažan domoljubni naboj ponovno su otvorili pitanje ideoloških podjela u društvu. Thompsonova publika na to odgovara – pjesmom.