Više od 90 istaknutih demokratskih influencera potpisalo je ugovore s neprofitnom organizacijom Chorus, novim projektom moćnog liberalnog fonda The Sixteen Thirty Fund, kojim se preko društvenih mreža želi pojačati poruke Demokratske stranke. Za sudjelovanje u „Creator Incubator Programu” nude se honorari i do 8.000 USD mjesečno – ali uz stroge zahtjeve potpune diskrecije.
• Ugovori koje je objavio Wired zabranjuju kreatorima da otkriju bilo kakvu povezanost s Chorusom ili Sixteen Thirty Fundom. Čak je i standardno napomenu „sponzorirano” zabranjeno bez prethodnog odobrenja.
• Influenceri moraju svaka zakazana gostovanja s političarima prijaviti Chorusu, a sav sadržaj koji podupire ili napada kandidata smije se objaviti tek „uz prethodno pismeno odobrenje”. Organizacija zadržava pravo ukloniti ili ispraviti objave nastale na njezinim događajima.
• Na internoj Zoom prezentaciji, odvjetnik Grahama Wilsona pojasnio je da je „smještanje programa u neprofitnu kuću” ključno jer „izbjegava javna otkrivanja poput onih FEC-ovih ‘Paid for by…’ oznaka”.
• Među potpisnicima su zvijezde TikToka i YouTubea poput Olivije Juliannne, Davida Pakmana, Leigh McGowan („Politics Girl”) te bivših reality zvijezda Sanderom Jenningsom i Elizom Orlins. Zajedno dosežu više od 40 milijuna pratitelja i 100 milijuna tjednih pregleda.
• Dio kreatora odbio je sudjelovanje. Jedan je ponudu opisao kao „predatorsku”, drugi je istaknuo da „nikad ne bi radio u tajnosti”. U grupnom chatu neki su raspravljali o zajedničkom pregovaranju, ali su na koncu prihvatili neizmijenjene uvjete: „Vjerujem da smo u 5. fazi – prihvaćanje”, napisao je jedan sudionik.
• Stručnjaci upozoravaju na manjak transparentnosti. Profesorica komunikacija Elizabeth Dubois ističe da se influenceri „uvlače u sjene kampanja gdje su pravila mutna”, dok Don Heider s Centra za primijenjenu etiku kaže: „Ako uzimate novac, a ne smijete reći od koga, odgovor je jednostavan – nemojte ga uzeti.”
• The Sixteen Thirty Fund, osnovan 2009., spada među najveće neprofitne donatore progresivnih inicijativa. Samo 2020. distribuirao je više od 400 milijuna USD, a prema posljednjem izvješću, četiri donatora čine gotovo dvije trećine njegova prihoda.
• Chorus se pojavio u studenome 2024. kao neprofitni ogranak agencije Good Influence koju je osnovao bivši kongresni glasnogovornik Stuart Perelmuter. Cilj: „graditi infrastrukturu za financiranje progresivnih glasova u digitalnom prostoru”, stoji u internom dokumentu.
Kritičari upozoravaju da Demokrati tek sad pokušavaju dostići republikansku digitalnu mašineriju, ali po cijenu transparentnosti. „Etika ostaje isto pitanje – je li u redu kopirati taktike suparnika?” pita sociolog digitalnih medija Steven Buckley. Dok odgovor visi u zraku, novi val političkog marketinga već teče TikTokom – uz potpisivanje klauzule šutnje.