Domaći maloprodajni lanac Studenac nastavlja agresivno širiti svoju mrežu praktičnih kvartovskih trgovina, tzv. proximity modela, s ambicijom da do 2028. dosegne čak 3.400 prodavaonica. Planove će 24. rujna u Zagrebu detaljnije predstaviti predsjednik Uprave Michal Senczuk na konferenciji „Dan velikih planova”.
Senczuk ističe da se koncept male trgovine „na uglu” pokazao idealnim odgovorom na ubrzani životni ritam potrošača: „Naš model praktične kvartovske trgovine pokazao se kao snažna podrška kupcima u današnjem ritmu života. Za kupce smo trgovina u neposrednoj blizini, idealna za brzu i jednostavnu kupnju, s pažljivo odabranim asortimanom.”
Fokus ostaje na hrvatskom i slovenskom tržištu, gdje uprava i dalje vidi „velik potencijal za daljnji rast, kako organski, tako i kroz akvizicije”. Međutim, paralelno se analiziraju i druga tržišta na kojima bi se isti model mogao primijeniti na nacionalnoj razini.
Širenju pomaže fleksibilan format: Studenac otvara prodavaonice u kampovima, turističkim središtima, malim mjestima i urbanim kvartovima. Najrecentniji primjer prilagodljivosti su dvije pop-up trgovine postavljene unutar festivalskog prostora Ultra Europe u Splitu – prvi takav potez nekog hrvatskog trgovačkog lanca.
Istodobno, Studenac ostaje najveći konsolidator domaćeg tržišta, preuzimajući manje konkurente kako bi, prema Senczuku, „svaki stanovnik Hrvatske imao trgovinu za manju kupnju nadohvat ruke”. Za ubrzanje tog plana osigurano je 300 milijuna eura svježeg kapitala od domaćih i međunarodnih financijskih institucija početkom srpnja.
Dinamičnu ekspanziju prate ulaganja u logistiku. Novi logističko-distribucijski centri grade se u Velikoj Gorici i Dugopolju; potonji će u potpunosti zamijeniti dosadašnji objekt, dok će velikogorički centar podupirati rast mreže u sjevernoj Hrvatskoj.
Konferencija „Dan velikih planova”, na kojoj će Senczuk iznijeti detalje o daljnjoj strategiji, okuplja vodeće gospodarstvenike i makroekonomiste, potvrđujući status jednog od ključnih poslovnih događaja u zemlji.