Udruženje obrtnika Split i njihov Ceh prijevoznika oglasili su se nakon medijskih napisa o nepravilnostima u taksi prijevozu na području grada.
U priopćenju ističu da „osjećaju potrebu reagirati kako se svi taksisti ne bi trpali u isti koš”, naglašavajući kako velika većina vozača „uredno plaća obveze i poštuje propise”.
- Jasno osuđuju pojedince koji naplaćuju nerealne iznose, voze bez taksimetra ili bez aplikacija s unaprijed poznatom cijenom, naglašavajući da takve radnje „bacaju loše svjetlo” na čitavu djelatnost.
- Kao ključni problem navode „preveliku liberalizaciju tržišta” koja je, tvrde, dovela do: • nedostatka preciznih evidencija o broju vozila, • slabe kontrole i inspekcija, • rada platformi i tvrtki bez odgovarajuće registracije.
- Predlažu mjere: • dosljednu primjenu zakona i učinkovitiji nadzor, • uvođenje minimalne i maksimalne cijene po kilometru radi zaštite putnika i poštene konkurencije, • kontrolu broja vozila, osobito u osjetljivim zonama poput trajektne luke.
Obrtnici pozdravljaju potez Lučke uprave Split koja je koncesijama uvela reda u luci, ali naglašavaju da je „potrebno dosljedno sankcionirati” sve koji krše pravila.
„Spremni smo sudjelovati u daljnjim raspravama i rješenjima”, poručuju iz Ceha prijevoznika, uz apel da se zaštite korisnici usluga i legalni prijevoznici.