Splitski kolporter Ante Tomić (72) otkrio je kako je krajem osamdesetih od prodaje tiskanog izdanja „Slobodne Dalmacije” mogao pristojno živjeti.
„E, to su bila vrimena, od prodaje 'Slobodne Dalmacije' moglo se lijepo živjeti”, kaže Tomić prisjećajući se dana kada bi večernje izdanje prodao u impresivnim nakladama. U najboljim večerima znao je, tvrdi, „prodat i do tisuću primjeraka”, dok je uobičajena isporuka iznosila oko 600 novina odjednom.
Poseban navijački naboj povećavao je prodaju nakon utakmica Hajduka: „Po završetku utakmice svi bi kupovali novinu, kako bi vidjeli ocjene igrača i šta su to novinari napisali.” Kolporter je od svake prodane novine zarađivao 20 posto, pa su sportski derbiji redovito donosili pune džepove.
Tomić, koji je zajedno s pokojnim Antom Lizatovićem slovio za najpoznatijeg prodavača novina na splitskim ulicama, priznaje da su to „tempi passati”. Prekretnicu vidi u dolasku internetskih portala i novih medija, koji su vijesti učinili trenutačno dostupnima, a posao uličnih kolportera gurnuli na marginu.
Unatoč digitalnom dobu, Tomić se s nostalgijom prisjeća vremena kada se za „Slobodnu” stajalo u redu „ka da se dili kruv”, a glas novine odjekivao ulicama Splita.