Crni petak, američki „izvoz“ koji je u Hrvatskoj zaživio kao dan najvećih popusta, i ove je godine izazvao različite reakcije građana Splita.
U kratkoj uličnoj anketi okupljenoj oko trgovačkih centara i gradskih ulica pokazalo se da se lokalni potrošači ne mogu svrstati u jedinstvenu kolonu lovaca na sniženja.
• Mladi Splićanin nabrajao je cijeli popis nužnih „ulova“: „Kaput, cipele i hlače“ – ali i pokoji poklon za bliske osobe, jer, kaže, Crni petak idealna je prilika da se jeftinije riješi božićne kupovine.
• Drugi sugovornik spustio je loptu: „Neću kupiti ništa.“ Podsjetio je da se u danu masovne potrošnje lako zaboravi na stvarno stanje u novčaniku.
• Jedan momak otkrio je da se potajno nada kako će ga majka iznenaditi novim sunčanim naočalama, dok se njegov vršnjak planira počastiti kutijom proteina kako bi uštedio na suplementima za teretanu.
• Dio ispitanika najavljuje lov na kozmetiku ili bilo što „što zapne za oko“, bez jasnog popisa.
Zaključak ankete? Split je, barem na današnji dan, slika podijeljene potrošačke psihologije: od entuzijasta koji u popustima vide priliku za uštedu do onih koji klize pokraj izloga s istim zadržanim osmijehom – i netaknutom karticom u džepu.