Objava američkog Ministarstva domovinske sigurnosti (DHS) s reprodukcijom ulja na platnu „A Prayer for a New Life” umjetnika Morgana Weistlinga prošloga je tjedna izazvala žestoke reakcije. Uz sliku mladog bijelog pionirskog para s novorođenčetom DHS je na X-u poručio: „Remember your Homeland’s Heritage.”
Reakcije su bile podijeljene: • Kritičari su usporedili poruku sa „slavljenjem arijskog majčinstva” iz nacističke Njemačke te je označili bijelo-nacionalističkom propagandom. • Desničarske figure, poput šefa platforme Gab Andrewa Torbe, pohvalile su objavu riječima „Our people. Our place.”
Stručnjaci upozoravaju da idilična scena prikriva nasilnu povijest širenja na Zapad. „Glavne priče o američkom Zapadu fokusiraju se na bijele doseljenike i time potiskuju progon starosjedilaca, crnih kauboja te kineskih radnika”, istaknula je Emily C. Burns, povjesničarka umjetnosti sa Sveučilišta Oklahoma.
Adam Klein, stručnjak za ekstremističke medijske taktike s Pace Universityja, podsjetio je da termini „homeland” i „heritage” rezoniraju s protuimigrantskim retorikama web-stranica poput VDarea.
Propagandni „četiri stupa” Renee Hobbs s University of Rhode Island navodi da DHS-ova objava ispunjava „četiri stupa propagande”: budi snažne emocije, pojednostavljuje poruku, priziva duboke nade i strahove te napada protivnike. „To je slika kakvu sam čitala u dječjim knjigama 50-ih. Aktivira nostalgiju koja zaobilazi kritičko mišljenje”, pojasnila je.
DHS pod vodstvom Kristi Noem trenutačno provodi masovne deportacije i objavljuje snimke uhićenja migranata, dok je u pritvoru rekordni broj osoba. Službeni profil redovito dijeli i druge nostalgične ilustracije, primjerice pastoralnu scenu Thomasa Kinkadea uz poruku „Protect the Homeland”.
Sâm Weistling poručio je da ministarstvo njegov rad iz 2020. koristilo bez dopuštenja te ga opisao kao „molitvu roditelja za krhki život djeteta na pogibeljnom putu”.
Upitan o strategiji, DHS je medijima odgovorio: „Ova administracija ponosna je na američku povijest i baštinu. Naviknite se.”
Dok ministarstvo slikama prošlosti gradi suvremeni PR, kritičari upozoravaju da idila služi skretanju pozornosti s nasilnih racija i politike „nulte tolerancije” prema migrantima.