Turisti koji su ovih dana zavirili u jednu suvenirnicu u staroj gradskoj jezgri Dubrovnika ostali su zaprepašteni vidjevši cijenu „markiranog” ručnika za plažu – čak 106,99 eura. Riječ je o dvostrukom šugamanu dimenzija 180 x 180 centimetara, dovoljno velikom za dvije osobe.
Zbog oznake je mnogima prvo palo na pamet da je posrijedi pogreška ili stara cijena u kunama, no iznos je točan i iskazan u eurima. Fotografija police ubrzo je završila na društvenim mrežama, gdje su se počeli nizati ogorčeni komentari turista i domaćih:
• „Nadam se da mi je 100 eura ušiveno u ručnik.” • „Toliko je inflacija poskočila da ljudi u komentarima misle da je cijena u kunama.” • „Još nekoliko godina i Hrvatska je gotova s turizmom!” • „Ovo je sramota naše zemlje, žalosno.”
Kritike nisu ublažila ni objašnjenja da se radi o poznatom talijanskom modnom brendu koji tradicionalno drži paprene cijene. Na internetskoj trgovini istog proizvođača isti taj model trenutačno se prodaje po „akcijskoj” cijeni od 99 eura, što je ipak osam eura manje nego u Dubrovniku.
S druge strane, na istim policama mogu se naći ručnici bez logotipa za 7,99 eura, što mnogi vide kao dokaz da je riječ o ekstremnoj marži namijenjenoj turistima. Grad koji se već godinama suočava s kritikama zbog visokih cijena tako je dobio još jedan viralni primjer „sezonskih” poskupljenja – prvu asocijaciju suvenirnica na kišni dan kada kišobrani odjednom poskupe tri puta.
Nije prvi put da dubrovački cjenici potaknu komentare o održivosti turizma, ali 100-eurovski šugaman za sada drži neslavni rekord i služi kao nova ilustracija koliko daleko sezonske cijene mogu otići.