Nakon tri godine gradnje, na gatu Vrulje u Šibeniku završava se moderno pomorsko-putničko zdanje koje bi, prema riječima ravnatelja Lučke uprave Paška Dželalije, trebalo dobiti uporabnu dozvolu već idućeg mjeseca.
Projekt, vrijedan gotovo 10 milijuna eura, financiran je nešto više od pola iz europskih fondova, dok je preostali iznos osigurala država. Najveću korist osjetit će stanovnici šibenskih otoka: konačno će imati natkrivene blagajne, prostor za odlaganje prtljage i kafić u kojem mogu pričekati brod – zaštićeni od sunca, kiše i bure.
Dželalija ističe da su radovi probili prvotne rokove za oko pola godine. Glavni razlozi bili su poremećaji na tržištu građevinskih materijala uzrokovani ratom u Ukrajini te složena obrada bijelog cementa koja zahtijeva posebnu gustoću i visoke sigurnosne standarde.
Terminal čine dvije zgrade povezane jednostrešnim krovom. U manjoj će se prodavati karte i posluživati piće, a putnici će na raspolaganju imati i sanitarni čvor. Veća zgrada objedinit će urede Lučke uprave, policije i carine.
Šibenska luka godišnje primi oko 250 tisuća putnika. Dok je terminal za kruzere ponajprije „šminka”, Dželalija podsjeća da se „25 % putnika s kruzera vraća na destinaciju koju su posjetili”, pa je važno kakav ih dočekuje prvi dojam. Uz reprezentativno pristanište, grad će, dodaje, moći tražiti i kvalitetnije brodove za linije prema otocima.
Završetak terminala otvara i pitanje teretne luke. Nakon oduzimanja koncesije dosadašnjem koncesionaru, uskoro se priprema novi natječaj. „Kad imate dobru luku, sve drugo se veže na nju”, zaključuje Dželalija, uvjeren da će Šibenik ponovno dobiti teretnu luku kakvu je nekoć imao.