Internetski modni div Shein otvorio je internu istragu nakon što se na njegovoj stranici nakratko pojavio oglas za kratku bijelu košulju čiju je fotografiju nosila osoba nalik Luigiju Mangioneu, 27-godišnjaku optuženom za ubojstvo izvršnog direktora UnitedHealthcarea Briana Thompsona u New Yorku.
Tvrtka je priopćila da je „slika dostavljena od strane vanjskog dobavljača” te da je oglas odmah uklonjen. Nije poznato koliko je dugo košulja bila dostupna; Shein dnevno objavljuje tisuće novih artikala, a internetske pretrage povezane s Mangioneovim imenom naglo su porasle u utorak prije nego što je fotografija počela kružiti društvenim mrežama.
Arhivirana verzija oglasa za „Men’s New Spring/Summer Short Sleeve Blue Ditsy Floral White Shirt” pokazuje da se proizvod gotovo rasprodao – ostala je samo jedna veličina.
Mangione je uhićen u prosincu prošle godine te se izjasnio da nije kriv po svim točkama optužnice, uključujući ubojstvo i uhođenje. Tužitelji najavljuju da će tražiti smrtnu kaznu ako bude proglašen krivim. Nakon pucnjave dio javnosti kritizirao je idealiziranje nasilja, dok su drugi Mangionea prikazivali kao „junaka” prosvjeda protiv američkog zdravstvenog sustava, prikupljajući novac za njegovu obranu.
Slični proizvodi s njegovim likom već su se pojavljivali na drugim platformama; neke su ih u međuvremenu uklonile.
Shein je poznat po brzoj i jeftinoj modi, ali i po čestim kritikama zbog radnih uvjeta i ekološkog otiska. Glasnogovornik tvrtke poručuje da Shein ima „stroge standarde za sve oglase, provodi detaljnu istragu i pojačava nadzor kako bi spriječio slične incidente”.
Dogodilo se to u trenutku kada europski i britanski regulatori pooštravaju provjere robe s internetskih platformi povezanih s Kinom, dok Sjedinjene Države ukidaju olakšice za pošiljke vrijedne do 800 dolara. Shein je u međuvremenu odustao od planirane kotacije u Londonu te navodno razmatra izlazak na burzu u Hong Kongu, a ulagači sve glasnije traže odgovore o uvjetima u njegovom opskrbnom lancu.