ŠIBENIK – Rano ljeto opet je donijelo poznati refren ugostitelja i iznajmljivača o "najgoroj sezoni u posljednjih tko-zna-koliko godina". I dok se na šibenskoj rivi prepričavaju priče o praznim stolovima i „gostima koji ni pomidore ne kupuju“, službene brojke tvrde suprotno – razlika u odnosu na lanjsku rekordnu godinu minimalna je.
Prema posljednjim podacima sustava eVisitor, u Šibensko-kninskoj županiji lani je ostvareno oko 6,6 milijuna noćenja. Ove je godine u udarnim mjesecima, srpnju i kolovozu, zabilježen pad od približno dva posto. Iako se statistika prvotno tumačila kao dramatičan minus, realnost pokazuje tek blago popuštanje potražnje.
Dugogodišnji hotelijer iz Vodica kaže da se „krug žalopojki svake godine ponavlja“, ali priznaje da su se navike gostiju promijenile: francuski i poljski turisti sada dolaze ranije, Nijemci skraćuju boravak, a skandinavski gosti odgađaju dolazak u rujan kako bi izbjegli najveće vrućine i gužve.
Ugostitelji, međutim, i dalje iznose poznate prigovore. Jedan vlasnik pizzerije slikovito opisuje: „Česi dođu s punim gepekom limenki i čak svoj toaletni papir. Bolje prođu na benzinskoj nego kod nas na šanku.“ No isti sagovornik priznaje da mu je ukupni promet u kolovozu pao tek tri posto u odnosu na prošlu godinu.
Analitičari turizma podsjećaju da Ferragosto odavno nije nepomična točka špice sezone. Gostiju je više raspoređenih kroz cijelo ljeto, a rujan i listopad sve češće donose dvoznamenkasti rast. Time se ublažava pritisak na infrastrukturu, ali se i mijenja percepcija „pune“ i „prazne“ sezone.
Ukupno gledano, Šibensko-kninska županija ostaje tik ispod lanjskog rezultata, a blagi podbačaj pokušat će se nadoknaditi postsezonskim paketima i sportskim manifestacijama planiranim za rujan. Jer, kako kaže jedan iskusni vodički konobar: „Nema panike – more je toplo, a računica se radi tek kad se spusti zadnji suncobran.“