Kada je Rolex prije pet godina predstavio seriju Oyster Perpetual s pet jarkih nijansi – koralno crvenom, tirkiznom, ružičastom, žutom i zelenom – malo tko je slutio da će ti „dječje čisti” tonovi potaknuti tektonski pomak u industriji ručnih satova. Umjesto uobičajenog sporog uvođenja pojedinačnih brojčanika, švicarski je div na tržište izbacio cijelu paletu odjednom i time, pomalo paradoksalno, pokrenuo trend koji traje do danas.
Brojčanik kao megafon • 2020.: premijera pet boja Oyster Perpetuala • 2023.: Omega lansira srodne Seamaster Aqua Terre • 2024.: Oris, Breitling, TAG Heuer i drugi objavljuju vlastite palete • 2025.: Zenith i proizvođač namještaja USM udružuju snage s čitavom „dugom” od neonskih boja
Čak su i mikrobrendovi, poput Splita sa svojim fluorescentno žutim modelom Sub 7, pohitali kopirati ideju. Luksuzniji proizvođači otišli su korak dalje pa su boju proširili s brojčanika na kućište i narukvicu; primjerice Hublot u potpunosti keramičkim, jednobojnim izvedbama.
Zašto je, nakon desetljeća suzdržanosti, Rolex odlučio „zaigrati” na boju? Industrijski konzultant Fabio Ciquera podsjeća da je tvrtka dugo komunicirala strogo i institucijski: „„For years, Rolex communication was very stern, very institutional… These new designs play a strategic role… to inject newness into the brand.”” Po njemu, šarene novitete Rolex koristi kao „sidro” kojim privlači mlađe kupce željne nečeg neočekivanog.
Nije riječ samo o marketingu; masovno lansiranje boja postavlja i tehničke izazove. Profesor Renzo Shamey, stručnjak za koloristiku s američkog sveučilišta North Carolina State, objašnjava da se pigmenti ponašaju drukčije pod različitim svjetlima te da „„color is influenced by the surrounding background and lighting and all sorts of things.”” Stoga svaka nijansa mora „raditi” zasebno, ali i skladno s ostalima – što se pokazalo presudnim kada je Rolex 2023. spojio svih pet boja u popularni, no brzo povučeni model „Celebration”.
Povratak pastela Ove je godine Rolex ponovno iznenadio pastelnim varijantama – lila, pistacija i bež – potvrdivši da priča s bojama nije bila jednokratni izlet. No stručnjaci sumnjaju da će se „balončići” vratiti, jer kombiniranje suptilnijih, „metamorfoznih” tonova donosi nove glavobolje majstorima brojčanika.
Ipak, šteta je već učinjena – ili blagoslov, ovisno o perspektivi. Nakon desetljeća dominacije crnih, plavih i srebrnih brojčanika, trgovine su preplavili satovi koji se smjelo poigravaju bojom. A sve je počelo 2020. naizgled jednostavnom idejom: pokazati cijeli spektar odjednom.
Bez obzira na to hoće li Rolex nastaviti gurati granice ili će se drugi proizvođači iscrpiti u lovu na nove nijanse, jedno je jasno – satovi više neće izgledati isto.