Svečanom večeri u dvorani Palače šećera započelo je obilježavanje četiri desetljeća hrvatskog stvaralačkog puta čileanskog baletnog umjetnika Carlosa Araye. Izložbu fotografija „Carlos Araya – 40 godina doprinosa umjetnosti i baletu u Hrvatskoj” priredila je Kulturno-umjetnička udruga Sklad Bakar, uz potporu Veleposlanstva Republike Čile i u suradnji s Muzejom grada Rijeke te KUD-om Jeka Primorja.
Program je otvoren pozdravima predstavnika Grada Bakra, Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije. Veleposlanik Čilea Rodrigo Donoso poručio je: „Čile je izgubio velikog umjetnika, ali Hrvatska može biti ponosna što mu je godinama bila drugi dom.”
Nakon tradicionalne čileanske pjesme „Caballo blanco” u izvedbi tenora Marka Fortunata i Ženskog zbora Sklad Bakar, troje poznavatelja baletne scene podsjetilo je na ključne etape Arayina puta:
- baletni kritičar Davor Schopf istaknuo je umjetnikove čileanske korijene i europski proboj;
- dugogodišnja djelatnica riječkog kazališta Loredana Gašparović podsjetila je na razdoblje od 1977. do 1986., kada je Araya bio stalni član ansambla HNK-a Ivana pl. Zajca;
- novinarka i kritičarka Svjetlana Hribar naglasila je da je Rijeka postala Arayin „stvarni dom”.
Večer je zaključena „Zborom Hrvatica” iz opere „Porin”, a potom su veleposlanik Donoso i organizatori simbolično otvorili izložbu. Posjetitelji su, uz čileansko vino i laganu glazbu, razgledali više desetaka fotografija koje prate Arayinu karijeru – od ranih nastupa u Santiagu, preko riječkih i zagrebačkih pozornica, do intimnih trenutaka s hrvatskim kolegama.
Izložba, koja svjedoči o bogatoj kulturnoj razmjeni između Hrvatske i Čilea, ostaje otvorena do 12. studenoga.