Rafinerija nafte Rijeka ulazi u završnu fazu najvećeg ulaganja koje je Ina ikad provela: projekt nadogradnje težak gotovo 700 milijuna eura dobio je ključne sustave i kreću opsežna završna ispitivanja.
• Novo postrojenje za obradu teških ostataka, proširena luka, silosi, zatvoreni sustav za koks i najveća trafostanica u zemlji čine jezgru transformacije kompleksa. • Više od 10 500 radnika iz oko 80 podizvođačkih tvrtki sudjelovalo je u radovima, pri čemu su domaće firme obavile više od polovice zahvata.
Ina navodi da će se puštanjem postrojenja u rad: • proizvodnja dizela povećati za do 30 %, odnosno do 400 000 tona godišnje; • prerada sirove nafte porasti sa sadašnjih nešto iznad tri na približno četiri milijuna tona do 2027.; • nestati potreba za uvozom vakuum plinskog ulja, sirovine koja je u Europi pretežito ruskog podrijetla.
Operativni direktor Rafinerija i marketinga Goran Pleše ističe da se „tijekom 2026. i ishođenjem svih potrebnih dozvola očekuje rad rafinerije u punom kapacitetu”, čime Rijeka stječe jedno od tehnološki najnaprednijih postrojenja u regiji.
Radovi su se posljednjih 18 mjeseci izvodili bez gašenja postojećih pogona, što je rezultiralo najduljim neprekidnim radom rafinerije u 15 godina i rekordnom preradom. Tvrtka naglašava da će modernizacija ojačati energetsku sigurnost Hrvatske i tržišta u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Sloveniji te smanjiti potrebu za uvozom derivata, osobito tijekom turističke sezone.
Puna operativna spremnost planirana je za prvo tromjesečje 2026., dok ukupna ulaganja Ine u modernizaciju rafinerijske i logističke djelatnosti u posljednjem desetljeću premašuju milijardu eura.