Posljednji dnevni vlak iz Osijeka za Beli Manastir polazi u 19.28, a s baranjskoga kolodvora vraća se u 20.09 sati. Za radnike druge smjene, studente s kasnim predavanjima i mlade koji noću odlaze „u život” to znači da se i dalje moraju oslanjati na autobuse ili automobile.
Nezadovoljni putnici već godinama traže barem jedan kasniji polazak, oko 22 sata, no iz HŽ-a Putnički prijevoz poručuju da uvođenje noćne linije zasad nije moguće. „Zbog uvjeta željezničke infrastrukture i ograničenog radnog vremena kolodvora Beli Manastir HŽPP trenutačno nije u mogućnosti uvesti liniju”, naveli su, dodajući kako se prijedlog još analizira u skladu s tehničkim i financijskim mogućnostima.
Unatoč izostanku noćnog vlaka, Osijek i Beli Manastir radnim su danom povezani s 18, a vikendom i blagdanom s 12 vlakova. Svakog radnog dana na toj se relaciji preveze oko 600 putnika, dok vikendom ta brojka padne na približno 200; godišnje oko 180 000 putnika koristi tu prugu. Beli Manastir povezan je i s mađarskim Magyarbolyom preko 16 pograničnih vlakova koji nastavljaju do/od Pečuha i Budimpešte.
HŽ Infrastruktura podsjeća da je prošle godine za oko 4 milijuna eura obnovljena zgrada osječkoga kolodvora te da će se baranjski kolodvori uređivati kroz redovno održavanje. U tijeku je i izrada projektnog zadatka za modernizaciju cijelog RH3 koridora (državna granica Mađarska – Osijek – Strizivojna-Vrpolje – Slavonski Šamac – granica BiH), na kojemu dionica Beli Manastir – Osijek trenutačno dopušta najveću brzinu od 100 km/h.
Osim toga, prošloga su tjedna započeli radovi na obnovi 33 kilometra dionice Osijek – Koška na pruzi Varaždin – Dalj. Projekt vrijedan 30 milijuna eura, financiran iz državnog proračuna i zajma Europske investicijske banke, trebao bi potrajati tri godine.
Dok putnici čekaju noćnu liniju, od rujna ih očekuje novost: relaciju će preuzeti nagibni vlak, a dosadašnja nova dizelska garnitura bit će preusmjerena na druge osječke pravce.