Poreč je ove godine prešao prag od milijun noćenja čak tri dana ranije nego 2024., čime je još jednom potvrdio status jedne od najuspješnijih hrvatskih destinacija. Prema podacima Turističke zajednice grada, rast je osobito vidljiv među domaćim gostima, a rezultat je dugogodišnje strategije koja jednak naglasak stavlja na pred- i posezonu.
Direktor TZ-a Nenad Velenik podsjeća da Poreč ima gotovo dva stoljeća turističke tradicije – od prvog tiskanog vodiča iz 1845. do današnjih hotelskih i kamping kompleksa visoke kategorije. „Naši posjetitelji mogu birati između bogatog programa manifestacija, kulturnih i zabavnih događanja, sportskih spektakala i autentičnih gastronomskih iskustava”, poručuje Velenik, ističući Eufrazijevu baziliku kao ponos UNESCO-a i grada.
Manifestacije su okosnica strategije produljenja sezone. Ironman 70.3., Istria300, Tunalicious Festival, plesni megaspektakl Dancestar te „Porečko ljeto” s više od 100 programa privlače tisuće gostiju u toplijim mjesecima, dok adventska zbivanja i novogodišnji doček pune smještajne kapacitete zimi. Početkom 2025. Poreč je bio domaćin dijela Svjetskog rukometnog prvenstva, čime je dodatno potvrdio logističku spremnost za velike sportske priredbe. Sportske ekipe u predsezoni često biraju grad za pripreme, dodatno produžujući turističku godinu.
Ponuda hrane i vina ostaje jedan od ključnih aduta. Konobe i restorani kombiniraju tradicionalne istarske recepte s modernim pristupom, uz nagrađivana maslinova ulja i vina lokalnih vinara. Paralelno se ulaže u energetsku učinkovitost, e-mobilnost i ekološke projekte – Poreč drži istarski rekord po broju Plavih zastava, a gradsko kupalište među prvima nosi oznaku „Zelena plaža”.
Grad i TZ financiraju više od 60 manifestacija godišnje, organiziraju edukacije za privatne iznajmljivače i koordiniraju promotivne aktivnosti na glavnim emitivnim tržištima. „Ovi podaci potvrđuju ispravnost našeg smjera: Poreč nije destinacija koja živi samo tijekom vrhunca sezone, već i u pred i posezoni”, naglašava Velenik.
Vizija je, kaže, jasna: „Želimo da Poreč ostane destinacija koja inspirira – bilo da gost dolazi zbog kulture, sporta, gastronomije ili čistog uživanja uz more.” Uz spoj tradicije i inovacija, te milijun noćenja već na polovici godine, čini se da Poreč tu viziju uspješno pretvara u stvarnost.