BAVARSKA – Zvuči kao klasična priča o "pametnim" kamerama koje pogriješe, ali 89-godišnji Hermann S. iz Bavarske pokazao je da se s računom ipak vrijedi boriti.
Prema navodima fenix-magazin.de, Hermann je sredinom listopada parkirao automobil u podzemnoj garaži lanca AEZ kako bi obavio kupnju. Tri sata i 35 eura kasnije stigla je obavijest: sustav je zabilježio da je njegovo vozilo prekoračilo maksimalno dopušteno vrijeme parkiranja.
Problem? Stariji gospodin u međuvremenu je napustio garažu, obavio dio obaveza i potom se vratio na kratko. Prvi izlazak kamere nisu registrirale, pa je softver spojio dva odvojena posjeta u jedno – i izračunao kaznu.
Hermann se žalio, priložio račun prve kupnje i izvadak iz banke kojim je dokazao drugo, kraće zadržavanje. Parkirališna tvrtka priznala je pogrešku i povukla kaznu, obrazloživši da „u iznimno rijetkim slučajevima” sustav može propustiti snimiti ulazak ili izlazak vozila.
Što učiniti kad se dogodi slična situacija
– Korištenjem parkirališta vozač automatski sklapa ugovor s operaterom i prihvaća pravila, podsjeća Njemački centar za zaštitu potrošača. Uvjeti, uključujući visinu potencijalne kazne, moraju biti jasno istaknuti.
– Smatrate li kaznu neopravdanom, prvi korak je zatražiti uvid u sve pohranjene podatke o vašem vozilu.
– Ako su podaci nedostupni ili nepotpuni, moguće je tražiti naknadu štete koja, prema zakonu, može doseći i nekoliko tisuća eura.
Kako se broj parkirališta pod kamerama u Njemačkoj širi, slučaj Hermanna S. služi kao podsjetnik da tehnologija griješi – ali i da se dobra stara žalba katkad itekako isplati.