Premijer Andrej Plenković poručio je da je „verificirano” kako Jadranski naftovod (Janaf) ima dovoljno kapaciteta za opskrbu MOL-ove rafinerije u Százhalombatti i Slovnaftove rafinerije u Bratislavi, ukupno do 15 milijuna tona sirove nafte godišnje.
Govoreći nakon otvorenja kontejnerskog terminala Rijeka Gateway, Plenković je podsjetio da maksimalni godišnji kapacitet mađarske rafinerije iznosi 8,1 milijun tona, a slovačke 6,1 do 6,2 milijuna tona, što „Janaf bez ikakvih problema” može podmiriti. Pritom je istaknuo kako je pouzdanost hrvatskog naftovoda „neupitna”.
Premijer je kao glavni prijepor naveo cijenu transporta. Ruska nafta koja dolazi cjevovodom Družba i dalje je jeftinija od bilo koje pošiljke koja stiže tankerom u Omišalj, no, podsjetio je, Europska unija i Sjedinjene Države jasno su poručile da žele napustiti ruske energente. „Što je veći volumen naručene nafte i što je dulji ugovor, to su tarife manje”, rekao je Plenković, dodajući da Hrvatska „kao prijateljska zemlja” nudi i povećani LNG kapacitet – sada 6,1 milijardu kubika plina godišnje – za pomoć susjedima.
Osvrnuo se i na vlasničku strukturu, naglasivši da Janaf, za razliku od talijanskog Transalpskog naftovoda, nije u vlasništvu rafinerija nego je neovisna transportna kompanija. Time je odgovorio na MOL-ov prijedlog da rafinerije postanu suvlasnici naftovoda kako bi, po tvrdnjama mađarske grupe, osigurale „pravedno određivanje cijena”.
Premijer je najnovije izjave iz MOL-a opisao kao „nepotrebne” i „pretjerano provokativne”.
Istoga dana Janaf je službeno odbacio tvrdnje slovačkog Slovnafta, člana MOL Grupe, da krši ugovorne obveze. „Transport nafte odvija se sukladno kalendaru i tehničkim uvjetima”, navodi se u priopćenju, uz poziv MOL-u da poveća iskorištenost cjevovoda jer je sada korištenje „znatno ispod ugovorene prakse”.
Sljedeći sastanak predstavnika Janafa i MOL-a zakazan je za kraj listopada u Zagrebu, gdje bi se trebalo razgovarati o tarifama i daljnjoj suradnji.