Peking bi od utorka američkim tankerima i kontejnerskim brodovima mogao naplaćivati nove, milijunske lučke pristojbe u najnovijem krugu trgovinskog nadmetanja s Washingtonom. Kineska mjera izravni je odgovor na ranije najavljen američki plan o sličnim nametima za kineske brodove.
Prema procjenama investicijske kuće Jefferies, gotovo 16 % svjetske flote tankera koji prevoze rafinirane naftne derivate i 13 % brodova za sirovu naftu našlo bi se pod udarom visokih naknada. To bi najveći pritisak stavilo upravo na brodare specijalizirane za energente i na velike kontejnerske prijevoznike.
Ipak, pomorski analitičar Marko Škufca naglašava da će konkretni utjecaj na protok robe i cijene biti skroman: „Riječ je više o političkoj poruci nego o realnoj prijetnji globalnoj opskrbi.”
Stručnjaci podsjećaju da su obje sile međusobno duboko povezane u pomorskom prometu te da si ne mogu priuštiti dugotrajno zagušenje luka. Stoga se procjenjuje da će većina tereta nastaviti pristizati, uz tek marginalna poskupljenja koja će brodari vjerojatno apsorbirati ili prebaciti na krajnje korisnike kroz manje korekcije vozarina.