Sanfranciski startup Outset osigurao je 17 milijuna dolara svježeg kapitala u rundi Series A koju predvodi fond 8VC, uz sudjelovanje Future Back Venturesa (Bain & Company) i postojećih ulagača. Time je ukupno ulaganje u dvogodišnju tvrtku naraslo na 21 milijun dolara.
Platforma omogućuje da umjetna inteligencija vodi video-intervjue s potrošačima, automatski analizira odgovore i isporučuje gotova izvješća. Prema riječima suosnivača i glavnog direktora Aarona Cannona, tradicionalnih „25 dubinskih intervjua u šest tjedana” sada se pretvara u 250 razgovora završenih u manje od sedam dana – uz 81 % niže troškove i deset puta veći doseg.
„We designed AI agents to do what we couldn’t — talk to thousands of people at the speed, scale and depth that’s never been possible.”, istaknuo je Cannon.
Kupci među Fortune 500
• Nestlé već koristi Outset za testiranje novih prehrambenih koncepata te je u jednome projektu potvrdio spomenutu uštedu od 81 %.
• Microsoft istražuje korisničko iskustvo svojih AI proizvoda. „AI-augmented research is here. We partner with Outset to accelerate and scale our team’s ability to learn from our users with the help of AI agents,” rekao je Jess Holbrook, voditelj istraživanja u Microsoft AI-u.
• Među više od 50 klijenata su i WeightWatchers, a tvrtka navodi milijunske godišnje ponavljajuće prihode, 20 % mjesečni rast te deseterostruko povećanje uporabe platforme u godinu dana.
Tržište vrijedno 140 milijardi dolara
Partner 8VC-a Jack Moshkovich procjenjuje da Outset cilja „roughly $140B TAM” jer može zamijeniti proračune namijenjene softveru za UX istraživanja, općim istraživačkim alatima i timovima ljudskih anketara.
Konkurencija su tradicionalni igrači poput Qualtricsa i UserTestinga, koje Cannon opisuje kao zarobljene u „statističkim anketama i word cloudovima”. Prednost Outseta, tvrdi, leži u enterprise značajkama: sigurnosnim certifikatima, granularnim dopuštenjima, odvojenim radnim prostorima i mogućnosti prilagodbe „AI anketara”.
Planovi: pet puta veći prihodi i širenje tima
Novo financiranje namijenjeno je proširenju prodajnog i marketinškog tima te razvoju naprednijih AI agenata kako bi „svatko u organizaciji mogao dublje razumjeti kupce”. Cilj u idućih godinu dana je pet puta povećati prihode i postati ključna istraživačka infrastruktura za petinu tvrtki s liste Fortune 1000.
Rast Outseta odražava širu promjenu u korporativnom pristupu istraživanju tržišta: automatizirani alati nude brzinu, obuhvat i uštede koje ljudski istraživači teško mogu pratiti. Ako se trend nastavi, AI-moderirani intervjui mogli bi postati novo uobičajeno sredstvo za razumijevanje potreba i navika potrošača.