Hrvatske ceste otvorile su ponude za izvođača radova na dvjema poddionicama buduće autoceste A1 od Rudina do Osojnika – Rudine – Slano (9 km) i Slano – PUO Mravinjac (11,5 km).
Najzanimljiviji podatak jest da se među ukupno 12 zaprimljenih ponuda samo jedna odnosi na hrvatsku tvrtku: dubrovački Texo Molior d.o.o., koja nastupa u konzorciju s China Civil Engineering Construction Corporation.
-
Rudine – Slano – 7 ponuda: • Strabag d.o.o. / Strabag AG – 320,9 mil. € • Dogus Insaat – 370,2 mil. € • Afcons Infrastructure – 240,6 mil. € • Cengiz Insaat – 345,5 mil. € • Texo Molior d.o.o. / CCECC – 348,9 mil. € • China Road and Bridge Corporation (CRBC) – 285,9 mil. € • Ashoka Buildcon / Serneke International – 342,1 mil. €
-
Slano – PUO Mravinjac – 5 ponuda: • Strabag d.o.o. / Strabag AG – 328,9 mil. € • Cengiz Insaat – 258,9 mil. € • Afcons Infrastructure – 214,5 mil. € • CRBC – 277,5 mil. € • Texo Molior d.o.o. / CCECC – 288,3 mil. €
Ukupna dionica Rudine – Osojnik duga je 28 km, od čega čak 19 km otpada na zahtjevne objekte – tunele i vijadukte. Najveći su tunel Katina (1 674 m) i tunel Zabreže (1 428 m) na prvoj poddionici te tunel Crvena greda (2 419 m) i tunel Debela ljut (1 763 m) na drugoj.
Slijedi detaljna evaluacija pristiglih ponuda te odabir ekonomski najpovoljnije. Gradnja može započeti nakon potpisivanja ugovora, ishođenja građevinskih dozvola i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa.
Za preostalu poddionicu PUO Mravinjac – Osojnik te sektor Metković – Pelješac trenutačno se provode istražni radovi i studije utjecaja na okoliš; natječaji će uslijediti nakon dobivanja pozitivnih rješenja.