U kongresnoj dvorani hotela Keight održana je 5. sjednica Skupštine Turističke zajednice Grada Opatije, posljednja u ovoj godini. Nakon blagdanskih čestitki koje su uputili predsjednik Skupštine Fernando Kirigin i direktorica TZ-a Suzi Petričić, članovi su jednoglasno usvojili program rada i financijski plan za 2026.
Petričić je zahvalila zaposlenicima Parkova, Komunalca i svim drugim sudionicima ovogodišnjeg Adventa, naglasivši njihov trud u stvaranju "opatijske blagdanske priče".
Novi ljudi u tijelima TZ-a
• U Turističko vijeće imenovani su Robert Herceg i Sandra Rosmani, umjesto Klaudija Šegarića i Slavice Alpeze Staničić. • Tvrtku Liburnia Riviera Hoteli d. d. u Skupštini sada predstavljaju Najda Đorđević, Valerija Sambolec, Jelena Ognjenović i Zoran Užar. • Predstavnik opatijske TZ u Skupštini TZ-a Kvarnera postao je Damir Nahmijas.
Prihodi blizu 1,6 milijuna eura
Za 2026. planirani su ukupni prihodi od 1.575.669,09 eura, što odgovara 97,61 % očekivanih prihoda u 2025. Izvorni prihodi iznosit će 1.044.000 eura i trebali bi porasti za 5,30 %. Najznačajnija stavka ostaje turistička pristojba s 829.000 eura (+4,74 %), dok se članarina procjenjuje na 215.000 eura (+7,5 %).
Procijenjeni višak iz 2025. od 64.669,09 eura namjenski će pokriti rashode TZ-a i aktivnosti od siječnja do ožujka 2026.
Manifestacije kroz cijelu godinu
Skupština je potvrdila nastavak ključnih manifestacija koje pune Opatiju i izvan glavne sezone: RetrOpatija, Festival čokolade, zimska i ljetna Balinjerada, Dječji karnevalski korzo, projekt „Feel & Taste”, Advent i Uskrs u Opatiji te Opatijski vremeplov.
Posebno je istaknuto jačanje selektivnih niša—zdravstvenog, poslovnog, gastro, aktivnog i kulturnog turizma—kao i novi EU projekt "Opatija – Seaside story" usmjeren na očuvanje i promociju pomorske i ribarske baštine.
Fokus na strateško upravljanje destinacijom
Tijekom 2026. očekuje se donošenje Plana upravljanja destinacijom, alata koji bi trebao usmjeriti razvoj turizma i povezati javni i privatni sektor. Zaključeno je da će se raditi na jačanju brenda i razvoju zaleđa kako bi Opatija zadržala status vodeće cjelogodišnje destinacije.
Članovi Skupštine pohvalili su dosadašnji rad TZ-a i izrazili želju za još bogatijom ponudom u zimskim i proljetnim mjesecima.