Amerikanci će ovih blagdana sve češće usmjeravati potragu za darovima prema velikim jezičnim modelima, a ne prema Googleu. Prema najnovijem shopping-izvješću Adobea, trgovci bi zbog toga mogli zabilježiti i do 520 % više prometa iz chatbotova i AI tražilica nego 2024.
Najbrže je reagirao OpenAI koji je prošloga tjedna sklopio veliko partnerstvo s Walmartom: kupnja će se uskoro moći obaviti unutar samog prozora ChatGPT-a. Za brendove to znači da desetljećima njegovana SEO strategija mora ustupiti mjesto GEO-u – „generative engine optimizationu”. Procjene govore da će novo tržište vrijediti oko 850 milijuna dolara već ove godine.
Imri Marcus, izvršni direktor GEO agencije Brandlight, primjećuje dramatičan pad preklapanja između Googleovih prvih rezultata i izvora koje citiraju AI alati: s 70 na manje od 20 %. Razlog vidi u načinu na koji modeli biraju informacije. „An FAQ can answer a hundred different questions instead of one article that just says how great your entire brand is”, objašnjava Marcus, dodajući da se chatboti bolje snalaze u kratkim, strukturiranim formatima poput popisa ili rubrike „Često postavljena pitanja”.
Upiti usmjereni chatbotovima u pravilu su vrlo konkretni, pa Marcus savjetuje stvaranje iznimno granularnog sadržaja – primjerice, usporedbu dosega baterije dvaju modela automobila, a ne općenitu raspravu o reputaciji tvrtke. Takav pristup već primjenjuju Brandlightovi klijenti LG, Estée Lauder i Aetna.
Brian Franz, direktor za tehnologiju, podatke i analitiku u Estée Lauder Companies, kaže da je ključno „hraniti” modele točnim, autoriziranim podacima o proizvodima. Na pitanje bi li tvrtka pristala na izravno ugrađivanje kupnje unutar ChatGPT-a, Franz je jasan: „Absolutely”.
Za sada je naglasak prije svega na vidljivosti, a ne na trenutačnoj prodaji. „Right now, in this really early learning stage where it feels like it’s almost going to explode, I don't think we want to look at the ROI of a particular piece of content we created”, priznaje Franz.
I dok se robne marke utrkuju u stvaranju novog GEO sadržaja, ironija je da se pritom služe istom tehnologijom zbog koje taj sadržaj uopće nastaje – umjetnom inteligencijom. Marcus zaključuje da su špekulacije kako modeli neće trenirati na AI-generiranom tekstu jednostavno – pale u vodu.