Već za nadolazeću sezonu splitski bi turizam mogao dobiti posve novo lice. Uz istodobno otvaranje nekoliko luksuznih objekata – hotela „Marjan” na Zapadnoj obali, vile „Rosina” iznad Bačvica, „Mövenpicka” na Žnjanu te hotela „Kadulja” u susjedstvu proširenog „Radisson Blu” kompleksa – grad se priprema za drastičan skok hotelskih kapaciteta.
Prema riječima direktora grupacije Safir hoteli Bruna Nizića, koja u tri splitska hotela raspolaže s ukupno 365 soba, omjer gostiju koji odsjedaju u apartmanima i onih u hotelima već se vidljivo mijenja.
„Do sada je odnos apartmanskih i hotelskih gostiju bio devedeset i pet posto prema pet, koliko je otpadalo na hotele, da bi danas iznosio otprilike osamdeset posto naprama dvadeset u korist apartmana”, ističe Nizić. Dodaje kako je u najvećem gradu na istočnoj obali Jadrana „kronično nedostajalo hotela visoke kategorije”, premda su splitski apartmani posljednjih godina podigli kvalitetu usluge iznad razine većine mediteranskih konkurenata.
Nova se ponuda, kažu upućeni, ponajprije obraća gostima dubljeg džepa – poslovnjacima i putnicima sklonima hotelskom komforu, više nego mladim „bekpekerima” i ljubiteljima brze hrane koji su dosad dominirali. Takva bi promjena mogla utjecati i na strukturu potrošnje: veći hotelski segment znači višu prosječnu cijenu noćenja, ali i veću potrošnju u restoranima te izletničkim i kulturnim sadržajima.
Za male iznajmljivače to otvara dvojaki scenarij. S jedne strane, konkurencija luksuznih hotela nameće potrebu za daljnjim podizanjem kvalitete; s druge, gradske vlasti najavljuju strože kontrole kategorizacije i boravišnih pristojbi. Analitičari stoga upozoravaju da će dio najamodavaca, osobito onih s manjom dodanom vrijednošću, morati razmisliti o renovaciji ili sezonskom spuštanju cijena.
Ipak, Nizić smiruje dramatiku: „Dobro je da u Splitu ima apartmana, i to sve boljih. Uz njih i nove hotele, grad dobiva zaokruženu ponudu kojom možemo konkurirati najvećim sredozemnim destinacijama.” Prema projekcijama turističkih djelatnika, već ljeto 2026. moglo bi pokazati jesu li novi hoteli doista preokrenuli splitsku turističku kartu – ili su tek nadogradili već postojeći mozaik smještaja na obali.