Hrvatska se sprema uvesti paket opsežnih izmjena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača. Nacrt propisa preuzima tri europske direktive i donosi niz praktičnih novosti za trgovce, proizvođače, servise i internetske trgovine.
• Pretplatničke zamke – praksa automatskog produljivanja probnih ili promotivnih pretplata bez jasnog pristanka potrošača bit će izričito zabranjena.
• Pravo na čovjeka – kupac će u postupku rješavanja pritužbe morati imati mogućnost razgovora s stvarnom osobom, a ne isključivo s chatbotom ili automatiziranim sustavom.
• Lakši popravci – nova pravila promiču popravak umjesto zamjene pokvarene robe kako bi se smanjio otpad i potaknula kružna ekonomija. Proizvođači će morati osigurati dostupnost rezervnih dijelova i jasnije informirati o mogućnostima servisa.
• Zelenija tranzicija – pojačava se borba protiv nepoštenih praksi i „greenwashinga”, a trgovci će morati dokazivati ekološke tvrdnje o proizvodima.
• Financijske usluge na daljinu – jačaju se pravila za sve oblike internetskog i telefonskog ugovaranja kredita, osiguranja i drugih financijskih proizvoda.
• Strože kazne – maksimalni novčani iznosi za prekršaje rastu jer se sadašnji okvir smatra nedovoljno odvraćajućim.
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja najavilo je da će prijedlog zakona uskoro u javno savjetovanje, a cilj je da nova pravila stupe na snagu tijekom 2026. godine.