Donald Trump je svojom drugom predsjedničkom erom gurnuo američku politiku u novo poglavlje – grublje, bezobzirnije i opsjednuto online prostorom. Dok se tradicionalni demokratski i republikanski veterani bore zadržati pažnju javnosti, na scenu stupa 22 mladih aktera koji digitalne alate koriste kao prirodni produžetak kampanje.
Među njima je njujorški dvojac Anthony DiMieri i Debbie Saslaw, čija produkcijska kuća Melted Solids snima dokumentarističke videe u kojima „slušanje, ne dociranje” daje glas običnim građanima. Njihov rad pomogao je Zohranu Mamdaniju do izborne pobjede, a imitatori poput Andrewa Cuoma ostali su bez ključnog elementa – autentičnosti.
Autentičnost je zaštitni znak i 27-godišnjeg njujorškog vijećnika Chi Osséa. „Prije nego što sam sin, brat ili izabrani dužnosnik, ja sam shitposter, to mi je drugi jezik”, kaže Ossé, koji je jednim viralnim pozivom 2023. na sjednicu o regulaciji najamnina doveo više od tisuću građana.
Digitalna iskrenost nosi i Deju Foxx iz Arizone. Nakon što je sa 16 godina frontalno prozvala senatora Jeffa Flakea zbog Planned Parenthooda, 25-godišnjakinja je ove godine skupila 300 000 pratitelja na TikToku i stotine tisuća dolara malih donacija, iako je primarne izbore izgubila.
U Coloradu 30-godišnji Manny Rutinel kampanju vodi kroz emotivne Instagram montaže uz pop hitove koje ponekad i sam pjeva. Za šest mjeseci 2025. prikupio je više od 1,6 milijuna dolara – polovicu iz malih uplata.
S desne strane, zvijezda je 36-godišnja kongresnica Anna Paulina Luna. „Ako želiš biti učinkovit, tvoja prisutnost na mrežama mora biti legit, ljudi vide kroz fejk”, tvrdi veteranka Ratnog zrakoplovstva, koja radije snima brze vertikalne monologe nego dijeli TV isječke.
Internetsku publiku osvaja i 23-godišnja Brett Cooper: nakon odlaska iz Daily Wirea njezin YouTube kanal do 1,5 milijuna pretplatnika stigao je za samo pola godine.
Na brifinzima Bijele kuće pažnju plijeni 24-godišnja reporterka Natalie Winters, koja se, nakon što su je kritizirali zbog ležernih odjevnih kombinacija, sama narugala kritičarima i dodatno izgradila brend.
Republikanci također ciljaju širenje baze. Teksaška kandidatkinja Mayra Flores otvoreno pita zašto Latinoamerikanci „s konzervativnim vrijednostima” i dalje glasaju lijevo, dok Amir Hassan u Michiganu poručuje da je Flint „dokaz što se događa kad vam glas uzmu zdravo za gotovo”.
Na liberalnom krilu, suautor Zelenog dogovora Saikat Chakrabarti ulazi u utrku za fotelju Nancy Pelosi s planom za masovnu zelenu transformaciju, a u Minneapolisu senator Omar Fateh gradi kampanju na pristupačnom stanovanju i višoj minimalnoj plaći.
Niz novih lica dolazi i iz unutrašnjosti: baltimorski gradonačelnik Brandon Scott hvali se najnižim brojem ubojstava u desetljeću, dok u Teksasu 27-godišnji Isaiah Martin postaje simbol otpora republikanskom ‘crtanju’ izbornih jedinica nakon što je zbog prosvjeda uhićen pa oslobođen.
Njih 22 – od savjetnika Alexa Bruesewitza, tvorca Trumpove podcast ofenzive, do francuskog desničara Jordana Bardelle, koji Instagram pretvara u političku pozornicu – dokazuju da viralnost više nije usputna pomoć, nego glavno oružje. U nadmetanju za lajkove, dionice pažnje i glasove generacije koja živi na ekranima, tradicija se povlači pred memovima, vertikalnim videima i „shitpostanjem”. Politika je, čini se, nepovratno postala super online.