Njemački proizvođač građevinskih i selidbenih dizalica Böcker neočekivano je postao dio spektakularne pljačke Napoleonskog nakita u pariškom Louvreu – i u roku od 24 sata pretvorio skandal u reklamnu kampanju.
„Kad morate brzo djelovati” – glasi novi, duhoviti slogan na Facebooku i Instagramu, uz fotografiju modela Agilo kojim su lopovi preko prozora dospjeli do prvog kata muzeja, pokupili procijenjenih 88 milijuna eura vrijedne dragocjenosti i nestali na motociklima za manje od deset minuta.
Prema tehničkim podacima iz oglasa, kosu ljestvu uređaja pokreće motor koji na 42 metra u minuti može podići „do 400 kg blaga – tiho poput šapta”. Upravo ta karakteristika, kako se sarkastično ističe, pomogla je provalnicima.
Julia Scharwatz, voditeljica marketinga i supruga treće generacije direktora Alexandra Böckera, priznaje da su je jutarnje vijesti istodobno šokirale i inspirirale:
„Kad smo vidjeli fotografiju našeg lifta ispred Louvrea, prvo smo bili zgroženi. No, kad smo shvatili da nitko nije ozlijeđen, počeli smo smišljati slogane koji bi ljudima izmamili osmijeh.”
Reakcija je premašila sva očekivanja. Objave koje inače dosegnu 15 do 20 tisuća korisnika, ovoga su puta došle do 1,7 milijuna ljudi. „Ludo”, kaže Scharwatz, dodajući da je 99 % komentara pozitivno, iako se pojedini korisnici žale na „neukusnu sprdnju” dok je francuska javnost još pod dojmom pljačke.
Tvrtka iz mjesta Werne, osnovana 1958. i poznata po sloganu „Moj put na vrh”, 2020. je prodala mobilni teretni lift francuskoj tvrtki za najam opreme. Prema dosadašnjim informacijama, provalnici su se toj tvrtki javili kao potencijalni klijenti, da bi tijekom demonstracije jednostavno – ukrali dizalicu.
Iako nije jasno hoće li viralna popularnost rezultirati konkretnim narudžbama, već su stigli prvi upiti „za sličan lift”. U međuvremenu, policija nastavlja istragu krađe koju su njemački marketinški stručnjaci opisali kao „neželjenu, ali savršenu reklamu”.