Njemački kupci i trgovci već sljedeće godine ulaze u razdoblje snažnih promjena koje će, prema najavljenim zakonima i poslovnim odlukama, preoblikovati sve – od police s mesom do načina plaćanja.
• Državni logo za dobrobit životinja – Od ožujka 2026. svako pakiranje svinjskog mesa morat će imati oznaku koja otkriva uvjete uzgoja: je li životinja živjela isključivo u zatvorenom ili je imala pristup vanjskim površinama.
• Aldi Süd prekida s najnižim stupnjem uzgoja – Od siječnja 2026. prestaje prodaja mesa iz najlošijih uvjeta (govedina, perad, svinjetina i druge vrste). Ostali veliki lanci obećali su do 2030. potpuno izbaciti takve proizvode.
• Mobilni telefoni postaju ključan alat pri kupovini – Digitalni programi vjernosti šire se brže nego ikad. Aldi Nord već testira aplikaciju s nagradama, a istraživanje McKinseyja otkriva da dvije trećine supermarketa planira dodatna ulaganja u zadržavanje kupaca do 2026. godine.
• Online prodaja lijekova bez recepta – Drogerijski lanac dm namjerava do kraja 2025. pokrenuti vlastitu internetsku ljekarnu, a slične planove imaju Rossmann i diskontni div Lidl.
• Pregovori o cijenama mogli podići police – Jesenski razgovori velikih lanaca (Lidl, Edeka, Rewe) s dobavljačima mogli bi rezultirati poskupljenjem ili nestankom pojedinih proizvoda. Posebno se spominju čokolada, kava i bezalkoholna pića.
• Novi europski propisi – Pakiranja moraju biti lakše reciklabilna, a prodavači će morati nuditi popravak ili zamjenske dijelove umjesto isključivo novih uređaja. Trgovci preuzimaju veću odgovornost za neispravne digitalne proizvode, a sustav „kupi sada, plati kasnije” bit će strože nadziran; potrošači će morati dokazati kreditnu sposobnost.
Sve navedeno donosi višu razinu transparentnosti i digitalizacije, ali i dodatne troškove te odgovornosti za maloprodaju u Njemačkoj, dok potrošačke navike ulaze u još moderniji i reguliraniji okvir.