Njemačka i Italija udružile su snage kako bi revidirale europsku uredbu koja od 2035. zabranjuje registraciju novih automobila s emisijom ispušnih plinova.
Prema zajedničkom dopisu upućenom Europskoj komisiji, dvije članice traže da vozila „pokretana obnovljivim gorivima” i nakon tog roka ostanu „podobna za registraciju”. Time Berlin prvi put javno gravitira dugogodišnjem stajalištu Rima da se i automobili na biogoriva nastave proizvoditi i prodavati nakon 2035.
Ključni zahtjevi dopisa: • revizija zakona kako bi se proizvođači zaštitili od „nesrazmjernih kazni” ako ne ispune zadane rokove dekarbonizacije; • službeno priznavanje nisko- i nultemisijskih vozila koja nisu isključivo baterijsko-električna – poput plug-in hibrida, automobila s proširenim dometom, modela s gorivnim člancima i drugih „budućih tehnologija”; • ubrzano postavljanje punionica za struju i vodik te standardizacija sustava javnog punjenja po uzoru na roaming u telekom sektoru; • smanjenje regulatornih troškova za automobilsku industriju.
Njemačka je već ranije ishodila izuzeće koje dopušta uporabu „klimatski neutralnih goriva”, uglavnom sintetičkih e-goriva dobivenih iz CO₂ i vodika. Rim sada želi proširiti tu odredbu i na biogoriva izrađena od biomase, uz obrazloženje da su i ona obnovljiva.
Talijanski ministar za poduzetništvo Adolfo Urso poručio je: „Nalazimo se na prekretnici: današnji dan označava početak nove faze za europsku industriju.” Dodao je kako zajednička inicijativa predstavlja apel Komisiji da „odmah” promijeni smjer svoje automobilske politike. „Zajednički pokazujemo put prema zelenoj tranziciji koja je doista održiva s ekološkog, društvenog i gospodarskog stajališta, nadilazeći ideološka ograničenja Zelenog plana.”
Time Njemačka i Italija formaliziraju pritisak na Bruxelles da proširi definiciju klimatski prihvatljivih pogonskih rješenja te ublaži zacrtani raspored za potpunu elektrifikaciju europskog voznog parka.