Njemačka industrija nastavila je brzim tempom rezati radna mjesta, a najdublje rezove trpi automobilski sektor, pokazuje najnovija analiza konzultantske kuće EY koju je prenijela agencija Dpa.
Prema podacima EY-a:
• Automobilske kompanije u godinu dana ukinule su oko 51 500 radnih mjesta, što čini gotovo 7 % ukupne radne snage tog sektora. • Ukupno je u njemačkoj industriji do 30. lipnja radilo 5,42 milijuna ljudi – 114 000 manje nego godinu dana ranije (pad od 2,1 %). • Od 2019. broj zaposlenih u industriji smanjen je za oko 245 000, odnosno 4,3 %.
Pad radnih mjesta prati i dugotrajan pad prihoda. Industrijski prihodi u drugom tromjesečju pali su za 2,1 % i to je već osmi uzastopni kvartal minusa. Jedini izuzetak bilježi elektronika, dok je automobilski sektor zabilježio pad od 1,6 %.
Uz slabu potražnju i sve oštriju konkurenciju iz Kine, proizvođače automobila dodatno opterećuje prijelaz na električna vozila, skupi energenti, složena birokracija te trgovinske napetosti sa Sjedinjenim Državama. EY ističe kako su „američke carine i pad izvoza u Kinu teško pogodili njemačke proizvođače”.
Veliki proizvođači – Mercedes-Benz, Volkswagen, Bosch, Continental i ZF – već su najavili programe oštre štednje, a Porsche će uvelike ugasiti svoju baterijsku podružnicu Cellforce.
Negativan trend ne zaobilazi ni druge grane: strojarska industrija izgubila je oko 17 000, a metaloprerađivačka 12 000 radnih mjesta. Kemijski i farmaceutski sektor zasad ostaju gotovo nepromijenjeni.
EY upozorava da otpuštanja tek slijede te će posebno pogoditi mlade stručnjake.
„Svjedočit ćemo porastu nezaposlenosti među diplomiranim studentima – nešto što se u Njemačkoj nije dogodilo već dugo vremena”, poručio je Jan Brorhilker, glavni partner u EY-u.
Konzultanti također bilježe da autoindustrija i strojarski sektor danas zapošljavaju znatno manje mladih nego prethodnih godina, što pojačava bojazni od dugoročnog odljeva talenata i gubitka konkurentnosti njemačke industrije.