Pulskim Sajmom knjige ovoga tjedna dominirat će glas Nataše Govedić, književnice, pjesnikinje i dugogodišnje kazališne kritičarke, koja na festival stiže s novim romanom „Div”.
Roman snage ludila „Div” nastaje iz, kako autorica kaže, „ekstremnih situacija koje otvore prostor našem najvitalnijem dijelu – imaginaciji”. Ludilo u njezinoj priči nije bolest, nego pokretačka snaga stvaranja. Djelo se poigrava granicama poezije, proze i filozofije te uvodi vlastiti jezik, grafički oblikovan ilustracijama Vite Hrgetić i Tije Slovenc.
Govedić roman opisuje kao epsko putovanje u kojem se mitsko i brutalno realno sudaraju: „Moja protagonistica smatra mitologiju i književnost jednako stvarnom kao i popis ubijenih u Gazi; to je i opasna i osnažujuća pozicija.” „Div” je, kaže, roman za sve koji su se ikada osjećali drukčijima, jer „istost ne postoji – niti su dva palca istog čovjeka ista”.
Kazališna kritika kao otpor istosti U razgovoru o današnjem medijskom okruženju Govedić primjećuje da kazališni kritičari uživaju veću slobodu nego politički ili ekonomski komentatori. Smatra da na sceni postoji „nasilje Istog” koje jača kad se unište nezavisni mediji, a kao negativne primjere navodi nedavne trendove u Sjedinjenim Državama i Srbiji.
Odnos između kritičara i umjetnika opisuje kao intiman: reakcije na kritike variraju od uvreda do iskrenih poziva na kavu, no uvjerena je da „nema rasta bez feedbacka”.
Poezija, milost i „poezija prostora” Paralelno s promocijom „Diva”, autorica dovršava zbirku „poezije prostora” koja bi trebala izaći sredinom sljedeće godine, te etičku studiju o milosti zakazanu za siječanj. U rukopisu je i nova knjiga o čitanju i emocijama, nastavak njezina dugogodišnjeg istraživanja kritičke pedagogije.
Govedić, doktorica komparativne književnosti i teatrologije i profesorica na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, dosad je objavila niz romana, pjesničkih zbirki i analitičkih studija. U Puli će, uz predstavljanje „Diva”, sudjelovati i na tradicionalnom Doručku s autorom.