Suradnja Pariza i Berlina na razvoju šestogeneracijskog borbenog zrakoplova Future Combat Air System (Scaf) našla se na tankom ledu zbog sve žešćih razmirica dvaju glavnih industrijskih partnera – francuskog Dassaulta i njemačkog ogranka Airbusa.
Izvršni direktor proizvođača motora Safran Olivier Andriès opisao je odnose među tvrtkama kao „vrlo zategnute”. Unatoč tomu, tvrdi da politička volja postoji: „Znam da na političkoj razini i francuski predsjednik Emmanuel Macron i njemački kancelar Friedrich Merz i dalje snažno žele dogovor i rješenje.”
Scaf bi trebao kombinirati tehnologiju nevidljivosti, naprednu elektroniku i mogućnost letenja u pratnji bespilotnih letjelica, a razvijao bi se paralelno s konkurentskim europskim programom Global Combat Air Programme (Tempest) u kojem sudjeluju Velika Britanija, Italija i Japan, te s američkim Boeingovim projektom F-47.
Andriès je naglasio da u drugim segmentima Scafa suradnja funkcionira „vrlo glatko”. Safran i njemački MTU Engines već su podijelili odgovornosti za razvoj turbina. No pitanje vodeće uloge u projektu – Dassault ili Airbus – i dalje je otvorena rana koja prijeti rasulu cijelog pothvata vrijednog milijarde eura.
Isti je dan Andriès u Londonu razgovarao s britanskim ministrima i istaknuo spremnost Safrana na daljnja ulaganja u Ujedinjeno Kraljevstvo, gdje tvrtka zapošljava oko 5 500 ljudi. Posebno je izdvojio pogon električnih motora u Pitstoneu, koji razvija magnete neovisne o rijetkim zemnim metalima, ključne za smanjenje ovisnosti o kineskim dobavljačima. „Opskrbni lanci su oružani – pitanje kako smanjiti ovisnost o rijetkim zemljama bit će jedno od glavnih u Ujedinjenom Kraljevstvu”, poručio je.
Safran paralelno ulaže u motore za buduću generaciju putničkih zrakoplova. Kroz zajedničku tvrtku CFM International, čiji je drugi suvlasnik američki General Electric, razvija koncept „otvorenog ventilatora”, dok konkurenti Pratt & Whitney i Rolls-Royce ostaju pri tradicionalnijim rješenjima. „Pripremamo se za svaki scenarij, hoće li proizvođači zrakoplova posegnuti za hrabrijim konceptom ili ostati pri klasičnom”, zaključio je Andriès.