Preliminarni izvještaj o nesreći zrakoplova Air India Flight 171, u kojoj je 12. lipnja poginulo svih 260 putnika i članova posade, otkriva da su se sekunde nakon uzlijetanja oba prekidača za dovod goriva na Boeing-u 787 Dreamliner pomaknula u položaj „cutoff” i time motore ostavila bez goriva.
„U snimci iz kokpita jedan od pilota pita: „Zašto je isključio?” Drugi odgovara da to nije učinio”, navodi se u dokumentu. Tko je što izgovorio, istražitelji nisu precizirali.
Za isključivanje dovoda goriva potrebno je ručno prebaciti dva zasebna prekidača smještena na središnjoj konzoli – teško ih je nehotice dodirnuti ili pomaknuti. Istraga zato ne isključuje ljudsku pogrešku, ali ni namjera se ne smatra vjerojatnom jer oba pilota imaju besprijekorne dosjee.
Dok je kopilot upravljao zrakoplovom, kapetan je nadzirao proceduru. Prema zapisima uređaja, prekidači su se ubrzo sami vratili u položaj „run”, započinjući ponovno paljenje motora. Jedan je motor već vraćao snagu u trenutku udara, dok drugi još nije dosegnuo potreban potisak. Na mjestu nesreće oba su prekidača pronađena u položaju „run”.
Kamere zračne luke zabilježile su i trenutak kada se tijekom početnog penjanja izvukla pomoćna vjetroturbina (RAT), što se događa samo pri potpunom gubitku energije. Dvije minute nakon polijetanja, jedan od pilota proglasio je „Mayday”, no kontrola leta više nije uspostavila vezu.
Istražitelji su utvrdili da su: • polijetanje, težina zrakoplova i vremenski uvjeti bili u dopuštenim granicama; • posada bila odmorna, prošla alkotest i bila „spremna za let”; • uzorci goriva iz cisterni bili uredni; • nije bilo opasnog tereta ni značajne ptičje aktivnosti.
Posebno se promatra sustav prekidača za gorivo. Američka FAA je još 2018. izdala informacijski bilten nakon što je utvrđeno da su kod nekih zrakoplova serije 737 prekidači ugrađeni bez aktivirane blokade. Isti se model koristi i na Dreamlineru koji se srušio. Budući da je bilten bio savjetodavan, Air India nije provela preporučene provjere.
Motori su nakon nesreće izmješteni u hangar na aerodromu, a ostatak olupine pohranjen je na osiguranoj lokaciji. Analiza podataka iz uređaja za bilježenje leta i dodatna ispitivanja goriva i dijelova sustava dovoda goriva su u tijeku. Konačno izvješće, koje bi trebalo objasniti zašto je došlo do fatalnog prekida dovoda goriva, tek se očekuje.