Na otvaranju devetog izdanja konferencije „Tourism 365” u opatijskom hotelu Ambasador, ministar turizma i sporta Tonči Glavina jasno je poručio cijelom sektoru da pripazi na formiranje cijena.
„Godina koju upravo živimo po prvi je put pokazala da je najvažnija odrednica za odabir destinacije – cijena”, rekao je Glavina. Podsjetio je da je rujan donio 6 % više turističkog prometa, čime su potvrđeni dobri rezultati iz prvih osam mjeseci. No smatra da bi brojke bile i bolje da su ponuđači bili „cjenovno konkurentniji”.
Ministar očekuje nastavak rasta u posljednjem kvartalu, ponajprije zahvaljujući sportskom i kongresnom turizmu te adventskim programima. Ipak, za 2024. godinu ključnom drži upravo pristupačnu cijenu, jer „naše najznačajnije emitivne zemlje ne bilježe gospodarski rast poput nas”.
Konferencija, koju je pokrenula poduzetnica Ivana Kolar, okuplja vodeće europske stručnjake kako bi raspravili održiv i cjelogodišnji razvoj turizma. Ovogodišnji fokus stavljen je na utjecaj mladih generacija te ubrzani razvoj umjetne inteligencije – od faze odabira destinacije do duljine boravka.
Naglasak na održivosti
Bivša ministrica, a danas eurozastupnica Nikolina Brnjac istaknula je da iskustva iz izrade hrvatske Strategije održivog turizma prenosi na europsku razinu. Zalaže se da „održivi turizam postane europski standard” te najavila da će pobjednik prvog Student Tourist Hackathona dobiti staž u njezinu uredu u Bruxellesu.
Da je europska strategija nužna, potvrdila je i Maja Bakran Marchic, zamjenica ravnatelja Glavne uprave za promet Europske komisije. Europa godišnje ostvaruje oko tri milijarde noćenja, a u nekim mediteranskim državama – poput Hrvatske i Grčke – turizam čini gotovo 20 % gospodarstva. EU strategija održivog turizma bit će predstavljena najkasnije u svibnju 2024., najavila je.
Konferencija se nastavlja i sutra, a u dva dana predviđeno je dvadesetak panela i rasprava na kojima će se krojiti smjernice za budućnost europskog i svjetskog turizma.