Kastav – Unatoč kiši koja je program preselila u Boćarski dom Slavko Stanić, 21. izdanje ČAnsonfesta završilo je u znaku Martine Majerle. Pjevačica je emotivnom izvedbom pjesme „Jutra rano gren” autora Zemira Delića osvojila čak tri nagrade – za najbolju pjesmu, najbolju interpretaciju i nagradu publike – te tako upisala kastavski hat-trick.
Majerle je nastupila petnaesta po redu i, kako kaže, svaki je pokušaj probe bio emotivno iscrpljujući. „To je pjesma o hrabrosti, višegodišnjem žrtvovanju te odluci da se više ne bude žrtva”, istaknula je, dodajući da je tijekom priprema često morala stati jer bi je preplavile emocije. Prije samog nastupa povukla se na kišom natopljeno parkiralište: „Kao glumac prije predstave, imala sam osjećaj da se pripremam za kakvu monodramu. I pjeva ti se i plače, ali ne smiješ pustiti suzu.”
Autor nagrađene skladbe, kantautor i ovogodišnji izvođač Zemir Delić, napisao je tekst na kastavskoj čakavici iz perspektive žene koja trpi nasilje. „I Anu Karenjinu napisao je muškarac”, podsjetio je, objašnjavajući da je želio poslati poruku nasilnicima da prestanu, a ženama pružiti ohrabrenje da se odupru „besmislenom i suludom nasilju”.
U programu koji je vodio Mario Lipovšek Battifiaca predstavljeno je 18 novih skladbi na raznim čakavskim dijalektima. Uz glazbeni dio publika je uživala u hommageu gradu Kastvu kroz pjesmu „Frane Merikan”.
Drugi dobitnici • Mara Lukanović – najbolja debitantica • Ljubica Bestulić-Stanković – najbolji tekst („Ruke”, izv. Nevija Rigutto) • Šajeta – nagrada Radio Istre za najemitiraniju prošlogodišnju skladbu („Najboji čovek na svete”) • Neven Barac – najbolji kantautorski uradak i nagrada „Nikola Luzer” za zavičajnu šansonu („Kad sad pogljedan za sobun”)
Barac je otkrio da je njegova nagrađena pjesma nastajala desetak godina spajajući „priču o starom mornaru” i „zaboravljenoj ljubavi”. „Nisam očekivao ovoliki uspjeh”, priznao je, dodavši da se u pjesmi mogu pronaći mnogi koji su prošli kroz životne uspone i padove.
Na kraju večeri publika je višeminutnim pljeskom pozdravila nagrađene, potvrdivši status ČAnsonfesta kao središnjeg susreta čakavske šansone i platforme za snažne društvene poruke koje nadilaze regionalne okvire.