MAN, poznat njemački proizvođač autobusa i kamiona, objavio je plan postupnog gašenja oko 2.300 radnih mjesta u Njemačkoj tijekom idućeg desetljeća – bez otkaza, već prirodnim odlaskom radnika u mirovinu.
Najviše će se rezati u glavnom pogonu u Münchenu, gdje će nestati 1.300 radnih mjesta. Dodatnih 600 ukida se u Salzgitteru, a 400 u Nürnbergu. Glasnogovornik kompanije obrazložio je potez "kontinuirano slabim tržištem kamiona u Njemačkoj", visokim troškovima energije i rada te jačanjem azijske konkurencije. Naglasio je da MAN ulazi u fazu „velikih investicija” i da mora dugoročno osigurati profitabilnost kako bi proširio ponudu vozila.
Sindikat IG Metall uzvraća da rezovi kriju opasnost: Traton Grupa, matično društvo MAN-a, već gradi novu tvornicu u Poljskoj, što bi dugoročno moglo ugroziti opstanak njemačkih pogona. Sindikalna predstavnica Sybille Wankel upozorila je da se kamioni „u budućnosti mogu u potpunosti sklapati u Poljskoj, a ne u Münchenu”, čime bi se otvorilo i pitanje gašenja montaže u bavarskoj prijestolnici.
Karina Schnur iz radničkog vijeća poručila je da je "zaprepaštena" pristupom uprave koja, tvrdi, nije ozbiljno razmatrala alternative selidbi proizvodnje. Dužnosnik IG Metalla Horst Ott najavio je pokretanje pregovora s kompanijom te upozorio da je sindikat spreman i na radikalnije korake ako razgovori ne urođuju plodom.
MAN zasad ne predviđa prisilne otkaze, no sindikalci strahuju da bi odljev proizvodnje prema Poljskoj mogao postupno isprazniti njemačke tvornice, posebice ključni pogon u Münchenu.