Hrvatska premium ponuda rasprodana je – barem na papiru. Na prestižnom sajmu International Luxury Travel Market (ILTM) u Cannesu od 1. do 4. prosinca okupilo se više od 9 000 sudionika iz 84 zemlje, a održano je oko 100 000 poslovnih sastanaka. Među izlagačima je bilo i 16 hrvatskih tvrtki s ukupno 40 predstavnika, koje su pod okriljem Hrvatske gospodarske komore (Stories – Experience Premium Croatia) i Hrvatske turističke zajednice (HTZ) predstavile svoje otočne resorte, gradske hotele i personalizirane ture.
U Cannesu se, primjerice, predstavila opatijska brodarsko-turistička kuća Katarina line. Članica Uprave Anamaria Hauptfeld Schweitzer otkrila je kako američki agenti i dalje pojačano traže Hrvatsku, ali i upozorila na stari problem: „Još uvijek je manjak avionskih veza. Partnere pokušavamo pridobiti turama na kopnu pa goste preuzimamo u Veneciji, koja ima mnogo direktnih letova s nama važnih tržišta.”
Slične poruke stižu i iz Lošinj Hotels & Villas. Direktorica prodaje Lara Soldičić Vodarić navodi da su u Cannesu vodili „produktivne razgovore” s vodećim partnerima u segmentu luksuza, što lošinjskoj grupaciji otvara vrata klijentima visoke platežne moći.
Organizatori ističu da je ILTM hrvatskim tvrtkama omogućio kontakte koje je inače teško dosegnuti – agente specijalizirane isključivo za luksuznu klijentelu čiji izbor destinacije kreira globalne trendove.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić naglašava da je upravo ponuda „temeljena na autentičnim iskustvima, vrhunskoj usluzi i održivosti” ključna za daljnje pozicioniranje Hrvatske kao vodeće mediteranske destinacije. Premium segment, dodaje, donosi veću dodanu vrijednost, potiče ulaganja u kvalitetu i popunjava pred- i posezonu.
No bez jačih zračnih veza ta će priča, po svemu sudeći, i dalje zapinjati na relaciji – iz zračne luke do Venecije.