Kupci berlinskog Lidla u četvrti Prenzlauer Berg ovih su dana primijetili nove, upadljive žute naljepnice na goveđem fileu, entrecôteu, pakiranju gulaša od 400 grama po cijeni od 7,99 eura, ali i na „norveškom fileu lososa s kožom”. Slična zaštita postavljena je i na oradu, sushi te porcije ribe s krumpirićima u drugim gradskim četvrtima.
Prema objašnjenju tvrtke, riječ je o RF (radiofrekvencijskim) oznakama koje u sebi imaju metalnu zavojnicu. Dok proizvod prolazi kroz blagajnu, zavojnica se visokonaponski deaktivira; ako nije deaktivirana, prilikom prolaska kroz sigurnosna vrata oglašava se alarm.
„Koristimo standardne mjere za sprječavanje krađe u industriji, poput pojedinačnog osiguranja određenih predmeta”, poručio je Lidlov glasnogovornik i dodao kako je „to uobičajena praksa u maloprodajnom sektoru diljem Njemačke”. Lidl je i ranije naglašavao da se ovakve naljepnice stavljaju na „proizvode visoke vrijednosti i posebno ranjive predmete”.
Problem krađa u njemačkim trgovinama i dalje je golem: u 2024. godini zabilježeno je više od 400 000 slučajeva, što je manje nego 2023., ali još uvijek iznad razine ranijih godina. Stručnjaci procjenjuju da čak oko 100 000 krađa u trgovinama svaki dan ostane neotkriveno. Procijenjena financijska šteta zbog krađa kupaca dosegla je gotovo tri milijarde eura, a dodatnih više od milijardu eura pripisuje se krađama zaposlenika, dobavljača i servisnog osoblja.
Zbog toga maloprodajni lanci, uključujući Lidl, sve češće posežu za dodatnim osiguranjem artikala koji su mali, skupi ili popularni među kradljivcima – pa tako sada i goveđi file ili pakiranje kave dobivaju vlastiti alarm protiv krađe.