KRK – Ljetna slika otoka Krka već godinama izgleda isto: kolone vozila protežu se od rotora Šmrika do Baške, a u špici sezone 150 000 ljudi dijeli jedinu glavnu cestu s 3 000 vozila dnevno. Županijski vijećnici Darijo Vasilić, Tonči Hrabrić i Nedo Pinezić zato su, unatoč političkim razlikama, jučer zajednički zatražili brza i konkretna rješenja.
„Mi nemamo deset godina vremena čekati da bi Krku bilo bolje”, poručio je Vasilić, podsjetivši da se novi most i istočna brza cesta planiraju tek za sljedeće desetljeće. Lokalni čelnici već su predložili:
• ukidanje klasičnog rotora Šmrika i izravno spajanje prilaza krčkom mostu; • rekonstrukciju rotora Omišalj, Maršić i budućeg Šepić kako bi državna cesta D102 imala prednost; • početak pripremnih radova Hrvatskih cesta na proljeće 2026. i završetak prije ljeta 2027.
Hrabrić je naglasio da prometne gužve ruše turistički dojam te podsjetio na zanemareni morski prijevoz: „Nekad smo imali trajektne linije Šilo – Crikvenica i Baška – Senj. Vjerujem da bi se isplatile i danas.” Založio se i za oštrije kontrole vozača, ali i rješavanje problema stoke i divljači koja izlazi na cestu.
Pinezić je upozorio da prometni čepovi stvaraju domino-efekt na javne službe: „Dok je ovdje 150 000 ljudi, mi imamo dva vozila Hitne pomoći i jedan helikopter. To je nedostatno.” Predložio je izgradnju službenih stanova kao mamac za deficitarne medicinare i policajce, jer lokalne jedinice ne mogu financirati dodatke na plaću.
Sva trojica vijećnika od župana Ivice Lukanovića zatražila su osnivanje koordinacijskog tijela koje bi ubrzalo sve zahvate. Poruka sa sastanka jasna je: prometni čvor Krka više nije samo otočni, nego regionalni problem — i mora se riješiti prije iduće turističke sezone.